اعلام آمادگی کمیسیون انرژی مجلس جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر

عضو کمیسیون انرژی خواستار افزایش مهارت آموزی به زندانیان و معتادان بهبود یافته در جهت پیشگیری از اعتیاد شد و گفت: کمیسیون انرژی مجلس آمادگی همکاری کامل جهت مبارزه اجتماعی با مواد مخدر دارد.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۰۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد سعید انصاری  اظهار داشت: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به این مفهوم که همه مردم و مسئولین پا به عرصه عمل جهت مبارزه با این بلیه شوم بردارند بسیار مثبت است و بنده موافق با این رویکرد هستم ولی باید به ایجاد بستر مناسب جهت اجرای آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه اگر برای همه افراد جامعه اشتغال فراهم شود دیگر کسی به دنبال موادمخدر نمی‌رود، افزود: با ایجاد اشتغال و فراهم کردن اوقات فراغت مناسب برای افراد جامعه به میزان چشمگیری در پیشگیری از اعتیاد موفق می‌شویم. لذا دو موضوع اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از بسترهای مبارزه با اعتیاد به شمار می‌رود که همه مسئولان مربوطه باید نسبت به آن اهتمام نمايند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تاکنون اقدام عملی موثر جهت اشتغال جوانان انجام نگرفته است، تاکید کرد: عدم برنامه ریزی مدون و جامعه در زمینه ایجاد اشتغال سبب افزایش بیکاری در کشور شده است. بیکاری اختلافات خانودگی را به همراه داد و در افزایش طلاق موثر است. لذا برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مختلف در جامعه لازم است برنامه ریزی کرد و زیرساخت‌های اشتغال را فراهم ساخت.

عضو کمیسیون انرژی خواستار افزایش مهارت آموزی به زندانیان به ویژه زندانیان مواد مخدر شد و گفت: این افراد باید پس از دوران محکومیت بتوانند به حرفه‌ای مشغول شوند تا پس از آن مجدد به خرید و فروش مواد یا قاچاق روی نیاورند. معتادان بهبود یافته نیز در این رابطه لازم است مورد توجه قرار گیرند تا پس از ترک مجدد برای امرار معاش به چرخه اعتیاد و فروش مواد بازنگردند.

انصاری با تاکید بر انجام چرخه مبارزه با مواد مخدر به صورت زنجیره‌ای و کامل افزود: عوامل مختلفی سبب بروز اعتیاد می‌شود که این عوامل باید شناسایی و بررسی شوند و جهت رفع آن اقدامات لازم انجام گیرد. باید توجه داشت که به تنهایی با مبارزه سلبی نمی‌توان در مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی مبارزه کرد.

وی کمبود شادی را به تنهایی دلیل بروز اعتیاد ندانست و عنوان داشت: نبود شادی کافی دلیل اعتیاد نمی‌شود ولی با این حال با این مساله که شادی افراد باید بیشتر شود نیز مخالف نیستم چراکه شور و نشاط اجتماعی موفقیت را به همراه دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر که قابل ارشاد نیستند باید اعدام شوند این افراد جامعه را به فساد و تباهی می‌کشند. تشدید مجازات‌ها در مبارزه با سرشبکه باندها موثر است و همزمان با این مساله باید راه ترک اعتیاد و درمان این بیماری نیز برای معتادان تسهیل شود.

انصاری در ادامه، ائمه جماعت و جمعه، صدا و سیما و زارت ارشاد را بسیار مسئول در امر پیشگیری از اعتیاد عنوان داشت، و اظهار کرد: همه در مبارزه با مواد مخدر مسئول هستیم و کسی در این رابطه مستثنی نیست. همگان باید در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بسیج شوند و با ایجاد بستر اشتغال، دولت هم در جامعه پذیری معتادان بهبود یافته و خانواده معتادان موظف شود.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه اگر دولت خلاء قانونی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد احساس می‌کند آن را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد، افزود: مجلس و کمیسیون انرژی آمادگی کامل جهت همکاری در امر مبارزه جامع با مواد مخدر و اعتیاد دارد و جهت تصویب قانون در این راستا نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در پایان از اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به عنوان رویکرد جامع یاد کرد و گفت: ان شاء الله با همکاری همه مردم و مسئولان شاهد کاهش اعتیاد در جامعه خواهیم بود البته باید توجه داشت که دانش افراد جامعه را نسبت به روان‌گردان‌ها و انواع مخدرهای صنعتی باید گسترش داد و به آموزش های کوتاه مدت و اندک بسنده نکرد بلکه آموزش از زمان اوایل تحصیل در مدرسه تا دانشگاه به روش های گوناگون ارائه شود.
ارسال نظرات