بیانیه فراکسیون روحانیت مجلس

دولتمردان آمریکا و برخی فریب‌خوردگان داخلی به «برجام» به عنوان مقدمه‌ای برای نفوذ در ایران می‌نگرند

هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس طی بیانیه‌ای تأکید کرد که دولتمردان آمریکایی، غربی‌ها و بعضی از فریب خوردگان داخلی به برجام به عنوان مقدمه‌ای برای نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ایران می‌نگرند.
کد خبر: ۸۵۵۷۳۱۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای بر لزوم تصویب برجام در پارلمان تأکید کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

تفاهم‌نامه ایران و 1+5 یکی از حوادث مهم تاریخی است که پذیرش آن سال‌های متمادی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و شئون مردم ایران اسلامی تأثیرگذار است. تبیین و موضع‌گیری کارشناسان، نخبگان، دولتمردان، نمایندگان و آحاد ملت ایران ادای تکلیف نسبت به شهدا، جانبازان و زجرکشیدگان گذشته و نسل‌های آینده این مرز و بوم است.

فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی پس از مطالعه، بحث و تبادل نظر درباره برجام به نتایجی رسید که اهم آن عبارت است از:

1-این توافقنامه ایران را از رسیدن به صنعت غنی‌سازی مفید باز می‌دارد.

2-این توافقنامه موجب حضور پیوسته بیگانگان در مراکز هسته‌ای،‌صنعتی و نظامی خواهد شد که بارها اثبات کرده‌اند اطلاعات خود را در اختیار رژیم غاصب اشغالگر قدس قرار داده‌اند.

3-در این توافقنامه مرجعی بی‌طرف را برای حل اختلافات فی‌مابین ایران و 1+5 پیش‌بینی نکرده است بلکه برای داوری در اختلافات کمیسیونی را تصویب کرده‌اند که اکثر آنها از دولت‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

4-در این توافقنامه چنان تحقیق و توسعه را را از لحاظ زمانی و مکانی محدود ساخته است که ایران پس از 15 سال هرگز قادر نخواهد بود دانش فنی هسته‌ای خود را روزآمد نماید و حتی در بعضی موارد توقف پیشرفت ابدی است.

5-از آنجا که این توافقنامه برای دولت فعلی و دولت‌های آینده تعهدآور است، یک قرارداد رسمی با سایر دولت‌ها محسوب می‌گردد و مطابق نص صریح اصل77 و اصل 125 که تصریح می‌کند «امضای موافقتنامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها...پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس‌جمهور ... است» این توافقنامه حتماً بی‌چون و چرا باید به تصویب مجلس برسد.

6-انقلاب اسلامی موجب رهایی ایران از سیطره استعمارگران و قدرت‌های جهانخوار شد و استقلال سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی ملت ایران دستاورد عظیم این انقلاب بود. همچنین پایمردی، صلابت، استقامت و شادابی انقلاب اسلامی در مقابل مستکبران و زورگویان موجب الهام انقلاب اسلامی بین مستضعفان جهانی خصوصاً مظلومان مسلمان در جهان اسلام گردید.

دولتمردان آمریکا و غرب و بعضی از فریب‌خوردگان داخلی به برجام به عنوان مقدمه‌ای برای نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ایران می‌نگرند، نفوذ اجتماعی مستکبران نه تنها مشکلات داخلی ایران را حل نخواهد کرد بلکه موجب فروپاشی اتحاد انقلابی ملت ایران و شکستن ابهت نظام الهام‌بخش در چشم مستضعفان جهان خواهد شد.

ارسال نظرات