مسئولان بسیج دانشجویی در بیانیه پایانی دوره خط امام:

سرعت رشد علمی کشور به دلیل سیاسی‌کاری مسئولان کاهش یافته است

مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه پایانی دوره خط امام(ره) اعلام کردند: وزارت علوم باید ضمن تلاش برای جبران سرعت رشد علمی که به دلیل سیاسی کاری‌ کاهش داشته است، روند را اصلاح کند.
کد خبر: ۸۵۵۷۳۱۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، دوره خط امام مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با انتشار بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.

در بیانیه پایانی دانشجویان حاضر در این نشست آمده است: متاسفانه این روزها عده‌ای با طرح خاطراتی از امام(ره) که خلاف صریح آرمان‌ها و اصول پیر جماران است، در پازل جریان مذکور در حال نقش آفرینی هستند.

انقلاب اسلامی ایران به معنای حقیقی کلمه آیینه تمام نمای استکبار ستیزی و آزادی خواهی ملت های ستمدیده در سرتاسر جهان است.

این بیانیه اعلام کرده است: مقوله استکبارستیزی که از اصول بنیادین خط امام خمینی(ره) است، امروز بیش از پیش مورد هجمه و تشکیک بزک کنندگان چهره آمریکا که مصداق اتم استکبار است، قرار گرفته و جریان سازشکار قصد دارد با تحریف این اصل انقلابی که ریشه قرآنی دارد، چنان سیلی به اسلام بزنند که اسلام عزیز تا قرن‌ها سربلند نکند. اما باید بدانند که ملت‌های مظلوم به ویژه ملت ما کمربند خود را برای مبارزه با استکبار چنان محکم بسته است که تا ریشه شرک و ظلم را در تمام عالم نخشکاند از پای نخواهد نشست.

این بیانیه ادامه داده است: حال در انتهای دوره آموزشی تشکیلاتی «خط امام(ره)» و درجوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) ما مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در زمینه جامعه اسلامی مفادی را یادآور می‌شویم.

در این بیانیه در رابطه با توافق هسته‌ای آمده است: پس از دوسال مذاکرات فشرده با کشورهای 5+1 سرانجام توافق وین با نقاط پر ابهام و تفسیرپذیر به همگان نشان داد که آمریکای جهانخوار نه تنها دشمنی‌اش در برابر ملت ایران کمتر نشده است که هیچ – بلکه روز به روز به حجم تهدیدها و توطئه‌های خود علیه ما اضافه کرده است. از ابتدا معلوم بود که دشمن با بهانه قرار دادن موضوع هسته‌ای نفوذ در منطقه و کشور را در دستور کار خود قرار داده است. در طول مدت مذاکرات جریان غرب گرا در داخل ایران با کمک دشمن از هیچ تلاشی برای شکستن قبح و عادی سازی رابطه با آمریکا فروگذاری نکرد. نقایص برجام به خوبی نشان که به دشمن نباید خوشبین بود و اعتماد کرد.

این بیانیه ادامه داده است: با توجه به متن منتشر شده برجام که  سوالات و ابهامات جدی در دل خود دارد و با توجه به قطعنامه ظالمانه اخیر شورای امنیت سازمان ملل، از مسئولان در قوای سه گانه و شورای عالی امنیت ملی به جد خواستاریم که منافع ، عزت و استقلال ملت ایران را مدنظر خود قرار دهند و رسالت خود را در این خصوص انجام دهند. به خصوص مجلس شورای اسلامی قبل از هرگونه رد یا تایید توافق لازم است آن را به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار دهد و به سوالات و ابهامات در این خصوص پاسخ دهد. 

این بیانیه اعلام کرده است: به صراحت اعلام می‌کنیم چه توافق تصویب بشود و چه تصویب نشود، رژیم صهیونیستی روز به روز ناامن تر می‌شود. چه توافق تصویب بشود ،چه نشود سیاهه جنایات آمریکا در قبال ملت‌های مظلوم پاک نخواهد شد، آمریکا را همچنان دشمن اصلی امت اسلامی می دانیم و سران این رژیم در قبال حمایت از نسل کشی‌ها و کودک کشی‌ها و راه‌اندازی گروه‌های تروریستی  در دنیا باید مورد محاکمه بین المللی قرار گیرند. چه توافق تصویب بشود ،چه نشود ملت ما شعار مرگ بر آمریکا را آن قدر فریاد خواهد زد که کاخ سفید از طنین آن ویران شود.

چه توافق تصویب بشود، چه نشود ملت ایران دست از حمایت ملت های مستضعف نخواهد کشید و حمایت از جریان مقاومت را آنقدر ادامه خواد داد تا جبهه جهانی مستضعفین در سراسر جهان تشکیل شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: چه توافق بشود چه نشود، اجازه بروز هرگونه نماد فرهنگ غرب که در ستیز با فرهنگ ایرانی اسلامی است و نشان از تسلط و نفوذ آمریکا در کشور است را نخواهیم داد و وادادگان به آمریکا آرزوی نشستن در رستوران‌های مک دونالد در خیابان های تهران به گور خواهند برد. به صراحت اعلام می‌داریم که به دنبال راه اندازی حکومت‌های مردمی و اسلامی و احیای تمدن بزرگ اسلامی در سراسر دنیا هستیم و از گفتن این حرف هیچ ابایی هم نداریم. 

همچنین در این بیانیه در رابطه با فساد اقتصادی آمده است: بسیج دانشجویی ضمن تشکر از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با فساد اقتصادی در دو سال اخیر، به ویژه شکسته شدن تابوی محاکمه آقازاده‌ها و صاحبان قدرت، اقدام اخیر دستگاه قضا را اقدام حداقلی می داند. شروع روند رسیدگی به پرونده بزرگ کرسنت بدون در نظر گرفتن مصالح افراد و هرگونه اغماض، اعتماد  و امید مردم به دستگاه قضا را افزایش خواهد داد.

این بیانیه ادامه داده است: بر این باوریم که روند مبارزه با فساد اقتصادی نه تنها در قوه قضاییه ،بلکه در تمام قوا و همه سطوح باید ادامه یابد. این نکته را نیز باید متذکر شویم؛ مبارزه با فساد اقتصادی فقط در مرحله برخورد نیست، بلکه مبارزه سیستمی با فساد و پر کردن خلاء‌های قانونی و نقاط فساد خیز را راهکار اصلی مبارزه با فساد است،باید از بین برد.

در این بیانیه پیرامون مساله تحریف خط امام(ره) آمده است: خط نفاق، التقاط و مروجان اسلام راحت طلبی و اشرافی گری مدت‌هاست که فهمیده اند اصول اسلام ناب محمدی(ص) که حضرت امام خمینی(ره) در عصر جدید آن را بازخوانی کرد قابل حذف نیست.

لذا این جریان تحریف و استحاله خط امام(ره) را در دستور کار خود قرار داده است. متاسفانه این روزها نیز عده ای با طرح خاطراتی از امام(ره) که خلاف صریح آرمان ها و اصول پیر جماران است، در پازل جریان مذکور در حال نقش آفرینی هستند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما فرزندان بنیانگدار کبیر انقلاب اسلامی با امام خود پیمان می بندیم با بازخوانی اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی، این راه روشن را ادامه خواهیم داد و در برابر هرگونه تحریف خط امام (ره) در عرصه های سیاست داخلی، خارجی و مسائل فرهنگی خواهیم ایستاد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این وزارتخانه حساس که نبض پیشرفت علمی کشور را در دست دارد، باید ضمن تلاش برای جبران سرعت رشد علمی که متاسفانه به دلیل سیاسی کاری‌های اخیر کاهش داشته است این روند را اصلاح کرده و تمام توان خود را برای چند برابر کردن رشد علمی بکار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نکته دیگری که لازم است مسئولان وزارت علوم به آن توجه کنند این است که دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی نیست. نشاط سیاسی دانشگاه به معنای تحلیل صحیح دانشگاهیان از شرایط کشور،بصیرت افزایی،آزاد اندیشی و پرداختن به آرمان‌های و اصول انقلاب اسلامی است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: همانطور که رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان بر حمایت وزارتین  از تشکل‌های انقلابی تاکید کردند؛ انتظار می‌رود وزارت علوم با سرلوحه قرار دادن امر ولی امر مسلمین، برای تسهیل فعالیت تشکل‌های انقلابی تلاش کند و به ایجاد فضای معنوی در دانشگاه‌ها اهتمام ورزد.

در پایان این بیانیه آمده است: فضای فرهنگی حاکم در برخی دانشگاه‌ها ما را از این نگران می کند که  بی توجهی مسئولان، مشکلات فرهنگی را تبدیل به رخنه ی فرهنگی کند. همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان تاکید کردند؛ مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها اجازه ندهند که برخی جریانات با برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اردوهای مختلط فضای دانشگاه از علم،اخلاق و معنویت تهی کنند. قطعا در صورتی که شاهد چنین ناهنجاری‌هایی در سطح دانشگاه‌ها باشیم، قطعا به وظیفه انقلابی خود عمل خواهیم کرد. 

ارسال نظرات