ایثار و از خودگذشتگی آزادگان باید به به جامعه منتقل شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: استان کردستان در کنار تقدیم بیش از 23 هزار شهید انصار و مهاجر بیش از824 آزاده سرافراز را در سند استقامت و پایداری خود به یادگار دارد.
کد خبر: ۸۵۵۶۶۲۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی ظهر امروزدر مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سنندج اظهار داشت: 26 مرداد بیانگر رشادت‌ها و ایثارگری دلیرمردانی است که امام راحل به آنها عشق می‌ورزید.

سلیمانی خاطرنشان کرد: آزادگان بزرگ مردانی هستند که در عرصه رزم و دوران اسارت سخت‌ترین شرایط را متحمل و حاضر به عقب‌نشینی از خواسته‌های برحق انقلاب و ارزش‌های مدنظر امام راحل نشدند.

به گفته وی، آزادگان سرافراز ایران اسلامی انسان‌های بزرگی هستند که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری سرود آزادی را سردادند.

وی با بیان اینکه ارج نهادن به جایگاه آزادگانی که تا مرز شهادت رفتند و از ارزش‌ها و انقلاب ما دفاع کردند رسالت همگانی است، تصریح کرد: کردستان در کنار تقدیم بیش از 23 هزار شهید انصار و مهاجر بیش از824 آزاده سرافراز را در سند استقامت و پایداری خود به یادگار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه آزادگان دریایی از خاطرات را در وجود خود ثبت و ضبط دارند گفت: استخراج این خاطرات و تبیین آن در جامعه با استفاده از زبان هنر و رسانه‌ها امری ضروری است.

سلیمانی با اشاره به جامعه آماری آزادگان استان اظهار کرد: شهرستان سنندج با جمعیت بالغ بر 286 نفر بیشترین آمار آزادگان کردستان را به خود اختصاص داده و 75 نفر از آزادگان استان تاکنون دار فانی را وداع گفته‌اند‌.

وی اظهار کرد: مصادف شدن 26 مردادماه امسال با دهه کرامت نشان از جایگاه ارزشی این عزیزان دارد و باید با برگزاری ویژه برنامه‌های متناسب و خاص بستر را برای معرفی هرچه بیشتر این عزیزان به جامعه فراهم سازیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از دوران اسارت به عنوان یکی از سخت‌ترین دوران زندگی رزمندگان نام برد و گفت: به بیان بیشتر این عزیزان شنیدن خبر رحلت امام در آن روزهای سخت بزرگترین ضربه را بر پیکر آنها وارد کرده است.

سلیمانی این مهم را نشان از عشق و ارادت قلبی آنان به امام و مقتدایشان دانست و تصریح کرد: آزادگان غیور مردانی هستند که به فرمان ملکوتی امام راحل برای دفاع از کشور و کیان اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و رنج و سختی سال‌های اسارت را نیز به جان خریدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: آزادگان بخش زنده دفاع مقدس هستند که باید ایثار و از خودگذشتگی آنان به جامعه تبیین شود.

  در ادامه این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از آزادگان استان کردستان تجلیل شد.
ارسال نظرات