خبرهای داغ:
واکنش صهیونیسم جهانی و دنباله‌های داخلی، به سرمقاله دیروز کیهان:

یادداشت شریعتمداری نخستین نشانه از مخالفت رهبر ایران با برجام

آسوشیتد پرس، بی بی سی، تایمز اسرائیل و صدای آمریکا سرمقاله دیروز حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان را «نخستین نشانه از مخالفت رهبر ایران با برجام» دانستند.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۸۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج پس از انتشار یادداشت حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان در شماره روز گذشته روزنامه کیهان با عنوان «تنها گزینه پیش روی» واکنشهای مختلفی از سوی جریانات سیاسی به این یادداشت صورت گرفت.
شریعتمداری در یادداشت خود با یک سیر مستدل و منطقی و بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب و با توجه به متن توافق وین، نشان داده بود رهبر انقلاب از متن فعلی برجام رضایت ندارند و نگرانیهایی نسبت به مفاد این متن ابراز کرده اند.
در واکنش به این یادداشت برخی رسانه های حامی دولت که پیش از این هر گونه نقل قول غیر مستندی مبنی بر رضایت رهبر انقلاب از توافق را با آب و تاب بازتاب می دادند و اظهارات برخی افراد منتسب به رهبری را در حمایت از توافق به گونه ای منعکس می کردند که گویا نظر فلان مشاور رهبری همان نظر ایشان است در واکنش به یادداشت منطقی شریعتمداری که در آن با استناد به سخنان علنی ایشان پرده از نظر واقعی معظم له برداشته است با عصبانیت به بخشی از سخنان رهبر انقلاب  در جمع  دانشجویان اشاره کردند که «من خودم هنوز که الحمدلله زبانم از کار نیفتاده؛ حرف خود من که مقدّم به حرف آنها است. آنچه من میگویم، حرف من آن است؛ کسانی هم که حرف میزنند -نمایندگان رهبری و منصوبین رهبری و مانند اینها که تعداد زیادی‌اند- از قول رهبری نمیگویند؛ این را توّجه داشته باشید...شما حرف من را از خود من بشنوید...»
استناد به این سخنان رهبر انقلاب درحالی است که شریعتمداری نظر مستند و مستدل خودش را درباره دیدگاه رهبر انقلاب بیان کرده و هیچگونه نقل قولی را به ایشان منتسب نکرده است!
اما رسانه های آمریکایی و اسرائیلی نیز نسبت به این یادداشت بی تفاوت نبوده و واکنش نشان دادند. این رسانه ها این یادداشت را نشانه ای از مخالفت رهبر انقلاب با برجام تلقی کردند.
در همین رابطه آسوشیتد پرس نوشت: «نماینده رهبر ایران در کیهان از مخالفت ایشان با برجام خبر داد.»
همچنین بی بی سی، تایمز اسرائیل و صدای آمریکا نیز در واکنشهایی مشابه آسوشیتد پرس سرمقاله شریعتمداری را نخستین نشانه از مخالفت رهبر ایران با برجام دانستند.
گفتنی است همانگونه که جایگاه کلیدی حسین شریعتمداری برای دشمنان بیرونی انقلاب کاملا شناخته شده است، طی دو دهه اخیر، یکی از اصلی‌ترین شخصیتهایی که گام به گام، توطئه‌های ضدانقلابیون داخلی را خنثی کرده، بی شک شریعتمداری بوده است. با این وصف جیغ بنفش کسانی که همچنان خود را وفادار به فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 می‌دانند از سرمقاله تاریخی شریعتمداری کاملا قابل درک است!
ارسال نظرات
پر بیننده ها