برگزاری نهمین دوره آموزشی راویان نور در کردستان

نهمین دوره آموزشی راویان نور ویژه دانشجویان سراسر کشور به یاد شهید ناصر کاظمی به مدت یک هفته در کردستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۵۵۴۸۱۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جواد تاجیک مسئول قرارگاه راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی در مراسم افتتاحیه نهمین دوره آموزشی راویان نور گفت: امروز این دوره اموزشی بعد از یک وقفه 5 ساله و با تلاش جمعی از دوستان از 22 تا 30 مرداد به دو صورت تئوری و عملی برگزار میشود.

وی گفت: نهمین دوره آموزشی راویان نور به یاد شهید ناصر کاظمی از شهیدان مظلوم خطه کردستان برگزار میشود.

تاجیک افزود: دوره آموزشي راويان نور در راستاي تبیین و ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و مقاومت با هدف احیاء نام، یاد، راه و سبک زندگی شهدا و همچنين جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه های دوران ويژه علاقه مندان برای فعاليت درعرصه هاي دفاع مقدس، خادمین مزار شهدای گمنام دانشگاه ها و فعالین راهیان نور دانشجویی برگزار مي‌شود.

مسئول قرارگاه راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: تعدادی از فرماندهان دفاع مقدس مباحثی همچون سیر جنگ، آشنایی با مناطق عملیاتی شمال غرب، فضای کردستان و مسئله کمک های مردمی سازمان پیش مرگان کرد مسلمان را در این دوره ها مطرح می کنند تا دانشجویان پس از گذراندن این دوره بتوانند راویان مناطق عملیاتی شمال غرب کشور شوند.

به گفته تاجیک این حرکت جریان‌ساز برای انتقال صحیح ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید بوده تا معارف دفاع مقدس در زمان حیات ایثارگران و بدون تحریف از این طریق به نسل‌های بعد منتقل شود.

گفتنی است در این دوره شرکت کنندگان از 22 تا 26 مرداد ماه در شهر سنندج مباحث تئوری را فرا می گیرند و بعد از آن از 27 در مناطق عملیاتی استان کردستان از جمله دزلی, دالانی, بانه, سیرانبند, سردشت و... حضور می یابند و مباحث عملی را در این یادمان ها فرا میگیرند.

ارسال نظرات