امام جمعه اردکان :

امیدواریم " فرجام برجام " مایه آرامش مردم و علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی ایران شود

امام جمعه اردکان با اشاره به بررسی توافق نامه هسته ای گفت : امیدواریم " فرجام برنامه برجام " مایه آرامش مردم و علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی ایران شود .
کد خبر: ۸۵۵۴۷۳۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بررسی توافق نامه هسته ای اظهار امیدواری کرد که با بررسی توافق نامه هسته ای ایران با گروه 1+5 از راه قانونی ، " فرجام برنامه برجام " مایه آرامش مردم و علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی ایران گردد .

وی گفت : نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی امینان مردم هستند و شورای عالی امنیت ملی نیز وظیفه حفاظت از امنیت نظام اسلامی را در مقابل تهاجمات دشمنان برعهده دارد و ما از آنها می خواهیم طبق وظیفه خود این توافق را مورد بررسی قرار دهند .

خطیب جمعه اردکان افزود : اگر مردم بدانند که نمایندگان مجلس و شورای عالی امنیت ملی این برنامه را با دقت و موشکافی بررسی می کنند خیالشان راحت می شود که راه هرگونه نفوذ بیگانگان توسط آنها بسته خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تذکرات مکرر خود مبنی بر عدم برخورد جناحی با موضوع مشکلات صنایع گفت : یکی از خواسته های ما این بود که با موضوع مشکلات صنایع برخورد سیاسی و جناحی نشود که متأسفانه بعضی ها رعایت نکردند .

وی افزود : برخورد سیاسی با صنایع یعنی برخورد یک بام و دو هوا کردن و به یک کارخانه در موضوع محیط زیست گیر دادن و به کارخانه دیگری هیچ گیری ندادن .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : اگر دل عده ای برای سلامت و محیط زیست می سوزد باید همه کارخانجات در چشم آنان مساوی باشند و هرجا مشکلی وجود داشت باید تذکر داده شود .

وی با اشاره به تلاش برخی از افراد که قصد دارند امام جمعه را مخالف صنایع جلوه دهند اظهار داشت : منظور ما تعطیل شدن و نادیده گرفتن خدمات صنایع نیست چرا که هیچ کس با اصل صنایع و سرمایه گذاری در این بخش مخالف نیست اما باید تلاش کنیم تا تبعات آن کم شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن تشکر مجدد از صنایع بخاطر توسعه و رونق اقتصادی شهرستان گفت : در کنار کوبیدن بر طبل صنایع و پیشرفت اقتصادی باید به همان اندازه و بلکه بیشتر باید بر طبل تدین ، معنویت ، محیط زیست و سلامت هم کوبیده شود تا ان شاالله توسعه متوازن در شهرستان برقرار گردد .

وی افزود : باید با همت یکدیگر و یک دلی مسئولین و با پشتوانه مردمی تبعات صنایع را کم کنیم .

امام جمعه اردکان با اشاره به بازدیدهای مسئولین از صنایع تصریح کرد : برخی ها می گویند مسئولین رفتند از صنایع دیدن کردند و موضوع تمام شده است ولی اینگونه نیست و اگر لازم باشد بارها به بازدید صنایع می رویم ولی ما از حرف خود کوتاه نیامده ایم و نخواهیم آمد .

وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و افزود : امنیت و عزت امروز ملت ایران ثمره زحمات و شکنجه هایی است که آزادگان ما در طول دوران اسارت تحمل کردند و ما به وجود آزادگان خود افتخار می کنیم .

امام جمعه اردکان یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی سید آزادگان را نیز گرامی داشت .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمدحسین بهجتی (شفق) امام جمعه فقید شهرستان اردکان به بیان گوشه ای از خدمات وی پرداخت و گفت : گرامیداشت یاد و نام علماء وظیفه ماست .

وی افزود : پاسداشت و تکریم عالمان و دانشمندان ، پاسداشت و تکریم علم و دانش است و این کار بزرگترین محرک و مشوق مردم و جوانان برای فراگیری علم ، دانش و تقواست .

ارسال نظرات