خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

آزادگان، شهدا و جانبازان ستاره پر نور آسمان انقلاب و نظام هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان آزادگان و شهدا و جانبازان را ستاره ای پر نور در آسمان انقلاب و نظام دانست و گفت: تعداد آزادگان استان همدان یک هزار و 39 نفر است.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۰۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در مراسم تجلیل از آزدگان سرافراز استان همدان، اظهار کرد: استان همدان از لحاظ تقدیم شهید رتبه دوازدهم، از نظر تعداد جانباز رتبه سیزدهم و در نهایت از نظر تعداد آزاده رتبه پانزدهم را در کشور داراست.

وی افزود: ایثارگران مجاهدتی عظیم برای نظام و انقلاب انجام دادند. ما تنها این رشادت ها و مجاهدت ها را شنیده ایم اما آزادگان و ایثارگران از نزدیک درک کرده اند و این رشادت ها و ایثارگری ها را انجام داده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تعداد آزادگان استان را یک هزار و 39 نفر اعلام کرد و گفت: این استان همچنین 8 هزار شهید و 17 هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی هر یک از آزادگان و شهدا و جانبازان را ستاره ای پر نور در آسمان انقلاب و نظام دانست و تصریح کرد: جوان ترین آزاده استان "حسن ربانی" بوده که در زمان اسارت 16 سال بوده و مسن ترین اسیر نیز "رضا مژده" بوده که در زمان اسارت 72 سال سن داشته است.

عارف بیشترین زمان اسارت را متعلق به "علی اکبر عبدالملکی" دانست که مدت 131 ماه اسیر بوده است و خاطر نشان کرد: استان همدان دارای 27 آزاده دوران انقلاب است و دو روحانی نیز در میان آزادگان استان هستند.

وی تصریح کرد: 11 آزاده در دوران اسارت به شهادت رسیدند و 63 نفر از آزادگان نیز بعدها فوت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات