خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان تأکید کرد

ضرورت شکل‌گیری هسته‌های مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه مطالبه‌گری در همه عرصه‌ها به خصوص در حیطه‌های اقتصادی و اجتماعی باید نیاز اساسی دانشجو باشد، گفت: هسته‌های مطالبه گری باید در دانشگاهها شکل گیرد.
کد خبر: ۸۵۵۴۶۰۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طیب فریادرس امروز در نشست خبری بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به رسالت خبرنگاران، اظهار داشت: بسیج دومین شاهکار امام خمینی(ره) پس از بنا نهادن نظام جمهوری اسلامی ایران و تفکر بسیجی راهکار اصلی برای حل مشکلات است.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروی مردمی و بسیجی بهترین راهکار در سیاست های داخلی و خارجی است، افزود: مقاومت ملی راهبرد امام راحل بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به برگزاری ۲۰۰ نشست سیاسی اجتماعی در دانشگاه های همدان در سال گذشته، افزود: ۶۰ کرسی آزاد اندیشی در سال گذشته در دانشگاه ها برگزار شده است.

فریادرس با افزودن اینکه مطالبه‌گری در همه عرصه‌ها به خصوص در حیطه‌های اقتصادی و اجتماعی باید نیاز اساسی دانشجو باشد، گفت: هسته‌های مطالبه گری باید در دانشگاهها شکل گیرد.

وی با بیان این نکته که نگاه علمی دانشجو یک نگاه ضروری است، ادامه داد: باید به جنبه علمی بیش از جنبه سیاسی پرداخته شود و هسته های علمی متولی کرسی های آزاد اندیشی باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با تاکید بر اینکه بسیج جناحی نیست، عنوان کرد: سیاسی بودن به معنای جناحی شدن نیست بلکه به معنای رشد و روشنگری است.

فریادرس با افزودن این مطلب که ترویج آرمان‌های شهدا تنها با نگاه به گذشته ممکن نخواهد بود، گفت: آرمان های شهدا باید گفته شود تا در جامعه جاری گردد و اگر تنها نگاه به شهدا نگاهی به گذشته باشد نمی توان اهداف و آرمان های آنان را رواج داد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از ۲۰ هزار دانشجوی بسیجی وجود دارد، عنوان کرد: تشکل های ارزشی زیرمجموعه‌ای از بسیج هستند که ساماندهی شده اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان تاکید کرد: بسیج یک چتر همه گیر است و هر فردی که به چارچوب های انقلاب و ولایت فقیه دلبستگی دارد بسیجی است.

فریادرس با بیان اینکه سال گذشته بیش از 3 هزار دانشجو در کنگره شهدای دانشجو شرکت داشتند، افزود: بیش از 3 هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو در اردوهای راهیان نور سال گذشته شرکت داشتند و ۲۸۰ حلقه صالحین برای دانشجویان برگزار شد.

وی با اشاره به سه مسئله ای که همواره مدنظر مقام معظم رهبری بوده است، عنوان کرد: علم، فرهنگ و اقتصاد از مسائل مهم و مدنظر رهبری است که فرهنگ رکن بنیادی همه آنهاست.

وی برنامه های بسیج دانشجویی را با نگاه به راه شهدا و نگاهی معرفتی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مهمترین و نخستین نگاه باید نگاه فرهنگی باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به سفر رئیس جمهور به همدان که در آینده ای نزدیک رخ خواهد داد، گفت: بسیج دانشجویی استان امیدوار است برنامه ای مفصل برای تشکل های دانشجویی در این سفر دیده شود و دانشجویان در چارچوب های نظام حرف های خود را بیان کنند.

فریادرس در ادامه سخنان خود با افزودن این نکته که نگاه دوگانه به انقلاب نشان دهنده عدم صداقت است، گفت: نظام جمهوری اسلامی بر دوش مستضعفان سوار شده و خیزش و جایگاه آن مناطق محروم بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه دولت در کنار نگاه و توجه ویژه به موضوع هسته ای باید به سایر بخش ها نیز توجه کند، افزود: نباید به دلیل اهمیت مذاکرات هسته ای سایر بخش ها تعطیل شود.

فریادرس در ادامه سخنان خود به ظرفیت مناسب بسیج دانشجویی استان اشاره و عنوان کرد: بیش از 2 هزار نفر دانشجوی ارشد و دکترا با بسیج دانشجویی همدان همکاری دارند.

وی با تاکید بر ایجاد مراکز دانش بنیان به عنوان هسته ای مرکزی علمی با کمک دانشجویان بسیجی، گفت: دانشجویان به رشد اقتصادی و پیشرفت کشور کمک می کنند.

فریادرس با بیان این مطلب که باید نگاه در داخل کشور و درون زا باشد، گفت: باید اقتصاد مقاومتی با نگاهی علمی و با تکیه برمردم شکل گیرد تا نتیجه آن تولید، صادرات و تعامل با دنیا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار