لاهوتی در گفتگو با بسیج:

دولت در مسئله هسته ای باید به مجلس لایحه بدهد

ا این قانونی که در مجلس وضع شد ما به دولت اجازه داده بودیم که در چارچوبی برود و مذاکره کند و لایحه ی دیگری نیاز نیست و این اختلاف وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۸۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج اذعان کرد: ما دو هفته قبل از توافق هسته ای مصوبه ای داشتیم که در آن چند تاکید وجود داشت، اینکه روند مذاکرات لغو تحریم ها را دی پی داشته باشد، بازدید از مراکز نظامی نباید صورت بگیرد و مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید رعایت شود.

وی افزود: اگر ما این کار را نمی کردیم براساس اصل 125 قانون اساسی که تمام عهدنامه ها و موافقت نامه ها باید به تصویب مجلس برسد، الان این اختلاف نظر در مجلس وجود دارد که تیم هسته ای نمی تواند گزارش بدهد و باید به مجلس لایحه بدهد.

لاهوتی تاکید کرد: با این قانونی که در مجلس وضع شد ما به دولت اجازه داده بودیم که در چارچوبی برود و مذاکره کند و لایحه ی دیگری نیاز نیست و این اختلاف وجود دارد.

وی یادآور شد: الان دولت گزارش خود را داده است و ما باید ببینیم که دولت در آن چارچوبی که ما مصوب کرده بودیم مسائل را پیش برده است یا خیر. اصل 125 قانون اساسی با صراحت دولت را مکلف می کند ولی این ابهام نیز وجود دارد.

نماینده لاهیجان گفت: در مجموع من فضای مجلس را در جهت حل موضوع مثبت می بینم، در هر صورت همین که شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها را لغو کرد مسئله مهمی است، در مسائل نظامی هم فقط بحث موشکی وجود دارد،ممکن است در این فاصله اوباما حرفی بزند که برای دوستان و فضای داخلی خودشان است.

وی افزود: مطمئنا اگر عبور از خطوط قرمز نظام و رهبری در توافق باشد هیچ کس به آن رای نمی دهد منتهی ما باید این نگاه را اصلاح بکنیم، وقتی رهبری به تیم مذاکره کننده می گویند من آنها را متدین شجاع و کارآمد می دانم و به آنها اطمینان دارد،از سویی وقتی مصوبات شورای عالی امنیت ملی هم باید به تایید راهبری برسد،ما تصور نکنیم که تیم مذاکره کننده هر چه خواستند کردند و آنها زیر نظر شورای عالی امنیت ملی مذاکره کردند،اگر نکته ای وجود داشته باشد و شورای عالی امنیت ملی به آن معترض باشد یعنی نظر مقام معظم رهبری هم مثبت نبوده که تا الان چنین چیزی منعکس نشده است.

لاهوتی در پایان گفت:این اراده در نظام ایجاد شده است که ما این موضوع را حل بکنیم و ما هم باید با این اراده که منافع ملی در آن است کمک کنیم که موضوع حل بشود.


ارسال نظرات