مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد:

ورزش و فعالیت‌های جسمی از نان شب برای یزدی‌‌ها واجب‎‎تر است

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان این که نیمی از مردم یزد هیچ گونه فعالیت ورزشی ندارند، در مورد اهمیت پرداختن یزدی‎‎ها به ورزش اظهار کرد: ورزش و فعالیت‎‎های جسمی از نان شب برای یزدی‌‌ها واجب‎‎تر است.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۰۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود شریعتی دوشنبه شب 19 مرداد ماه به همراه ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش ، طوبی مازارزاده معاون فرهنگی و امور جوانان ، سید احمد هاشمی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، آزاده دهقان رئیس گروه توسعه ورزش بانوان و سعید شریفی فرد رئیس طرح های عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان در جمع خبرنگاران ورزشی استان حضور یافت و گفت: اولویت ورزش استان توجه به موضوع فرهنگ‎‎سازی در مورد لزوم پرداختن به ورزش در جریان فعالیت‎‎های روزمره از سوی شهروندان است.

وی این فرهنگ‎‎سازی را نیازمند تعامل و برنامه‎‎ای دراز مدت خواند و گفت: البته این برنامه‎‎ریزی باید در سند توسعه استان دیده شود و امیدواریم با توجه به این که 50 درصد از مردم یزد هیچ گونه فعالیت ورزشی ندارند، برنامه مناسبی در این سند لحاظ شود تا خانواده‎‎های یزدی در جریان فعالیت‎‎های روزانه خود، زمانی را برای ورزش منظور کنند.

این مسئول گفت: در این صورت توسعه ورزش همگانی در استان را خواهیم داشت و علی رغم تمامی تاثیر آن در موضوع سلامتی مردم استان، شاهد نشاط اجتماعی نیز خواهیم بود و تقویت ورزش قهرمانی و حرفه‎‎ای در استان نیز محقق خواهد شد.

شریعتی از اقدامات خوب دانش محور در حوزه ورزش استان و پیشبرد امور مغفول مانده در این حوزه از جمله فعال شدن طرح‎‎های عمرانی نیمه تمام تعطیل شده در استان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه از مجموع 80 طرح عمرانی ورزشی نیمه تمام و غیرفعاال استان تاکنون 40 طرح مجدداً فعالشده و در سال گذشته در همین راستا موفق به تکمیل و بهره برداری 9 طرح شدیم.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی اعتبارات عمرانی حوزه ورزش استان در بخش‎‎های ملی، استانی و از محل اعتبارات نفت در سال گذشته، عنوان کرد: با توجه به تاکید دولت بر تکمیل طرح‎‎های با پیشرفت بالای 80 درصد، در صورت تخصیص اعتبارات سال گذشته در سال جاری نیز شاهد بهره برداری از پنج طرح دیگر نیز خواهیم بود.

وی با بیان این که دو مورد از طرح‏‏های مذکور روستایی وسه مورد شهری است، بیان کرد: این فضاهای ورزشی در سخوید شهرستان تفت، ده عرب و اسفندآباد شهرستان ابرکوه، ملاباشی در شهرستان یزد و شهرستان بهاباد قرار دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان راجع به ورزشگاه نیمه تمام بزرگ شهر یزد نیز گفت: شروع این طرح متاسفانه بدون کمیسیون ماده 215 بوده که مانع پیشرفت خوب در این طرح طی سالهای گذشته شده است.

وی با بیان این که این مشکل در جلسات مکرر با مسئولان کشوری مطرح شده است، ابراز امیدواری کرد که با توجه به اختصاص بودجه مناسب سال گذشته و با عنایت به ظرفیت خوبی که برای بودجه سال جاری پیش بینی شده و همچنین کمک خیرین ورزشی ساز استان، شاهد به سرمنزل رسیدن این طرح و سایر طرح‏‏های نیمه تمام ورزشی استان باشیم.

شریعتی سرانه فعلی فضاهای ورزشی استان را 62 سانتی مترمربع برای هر نفر ذکر کرد و گفت: این سرانه باید تا افق 1404 به 1.2 مترمربع برسد.

وی با بیان این که شهرستان یزد به عنوان مرکز استان علی رغم بیشترین جمعیت دارای کمترین سرانه فضای ورزشی استان، این اتفاق را ناشی از توزیع نامتناسب اماکن و سرانه‏‏‎‎های ورزشی بدون توجه به موضوع آمایش سرزمین در شهرستان‎‎های استان در دولت‎‎های نهم و دهم دانست.

وی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ورزشی ساز در استان، ابراز امیدواری کرد: با کمک خیرین استان شاهد ایجاد فضاهای ورزشی بیشتر در یزد و افزایش این سرانه برای شهروندان مرکز استان باشیم.

این مقام مسئول در ادامه از تغییر رویکرد در خصوص رشته‎‎های ورزشی استان که بالغ بر 47 رشته است، خبر داد و گفت: امیدواریم با هم افزایی و استفاده از نیروهای توانمند برنامه‎‎های خوب تدارک دیده شده برای ورزش و حوزه جوانان استان محقق شود.

وی با اشاره به حضور 23 تیم به عنوان نماینده استان در لیگ‏‏های کشوری، در مورد وضعیت کنونی تیم‎‎های لیگی فوتبال استان گفت: مشکل تیم فولاد یزد که در لیگ دسته اول کشور حضور دارد، مالی است ولی در جلسه اخیری که با استاندار، معاون استاندار و مسئولان باشگاه برگزار شد، بر شفاف‏‏سازی درخواست‎‎های مورد انتظار باشگاه از استان و مکتوب شدن آنها تاکید شد.

وی با بیان این که اداره کل ورزش و جوانان اختیار قانونی برای کمک مالی به باشگاه ها برای تیم‏‏داری ندارد، گفت: قطعاً هرگونه حمایت معنوی و پیگیری‎‎های لازم را در مورد این تیم انجام خواهد داد.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که هیات مدیره باشگاه راضی به واگذاری امتیاز تیم نیست در فرصت باقیمانده به شروع بازی‎‎ها، وضعیت این تیم مشخص و سرانجام خوبی منتهی شود.

وی در مورد بدهی‎‎های تیم تربیت نوین که به لیگ دسته دو فوتبال کشور سقوط کرده است نیز گفت: باشگاه مالک دارد و پرداخت بخش باقیمانده بدهی‎‎ها از سوی باشگاه دنبال خواهد شد و قطعاً این بدهی‎‎ها متوجه اداره کل ورزش و جوانان استان نیست و با توجه به تعهدات مالک تیم هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان سخنانش با بیان این که از مجموع 3500 واحد صنعتی استان تنها شش واحد در مرکز استان به حمایت از ورزش یزد می‌‌پردازند، تاکید کرد: باید کسانی که تیم داری می‎‎کنند از نگاه مسئولان و مردم استان با کسانی که حمایتی از ورزش استان ندارند، متفاوت باشند.

"ابوالفضل کارگر" معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان هم در مورد حضور تیم والیبال پیشگامان شفق اردکان در لیگ برتر کشور، اظهار کرد: ثبت نام این تیم در لیگ برتر از یک ماه پیش انجام شده ولی موضوع نهایی شدن نام و حامی این تیم در جهارشنبه همین هفته نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به رایزنی‎‎هایی که در مورد مربی این تیم صورت گرفته گفت: با جند مربی بومی و غیر بومی در این باره مذاکره شده ولی به دلیل نهایی نشدن اسپانسر تیم، هنوز مربی قطعی نیست.

کارگر اظهار کرد: تیم پیشگامان سه سال در حوزه تربیت بازیکنان بومی فعالیت کرده و هدف شهرستان در حال حاضر حضور و ماندگاری در لیگ برتر و ارتقای بازیکنان بومی در این رقابت‎‎ها طی دو سه سال آینده است.

وی در ادامه از اهداف عمده حوزه معاونت توسعه ورزش را در وهله اول آمیش رشته‎‎های ورزشی خواند و ادامه داد: نظم دهی به ساختار هیات‎‎ها و ارزیابی شش ماهه هیات‎‎های ورزشی براساس فاکتورهایی که تا اواخر مردادماه به جمع بندی نهایی خواهد رسید و به هیات‏‏ها ابلاغ می‎‎شود، از دیگر برنامه‎‎ها و اهداف این معاونت است.

به گفته کارگر، در حال حاضر 10 رشته در اولویت شورای راهبردی ورزش استان است که شامل شمشیربازی، اسکواش، تیراندازی با کمان، هندبال، دوچرخه‏‏سواری، ژیمناستیک، کاراته، والیبال،  ورزش‎‎های ساحلی و ورزش‎‎ زورخانه‏‏ای است و  معتقدیم که در صورت سرمایه‏‏گذاری در این رشته‎‎ها می‎‎توانیم ترقی و رشد قابل توجه آنها در استان را شاهد باشیم.  

"طوبی مازارزاده" معاون امر فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست وظیفه این حوزه را در سه گروه فرهنگی، ساماندهی و مشارکت‎‎ها دسته‎‎بندی کرد و گفت: در گروه فرهنگی اقدامات خوبی تاکنون با توجه به مناسبت‌‌های فرهنگی و مذهبی ملی انجام شده است.

وی ادامه داد: گروه ساماندهی وظیفه سازماندهی امور جوانان را براساس برنامه‏‏ریزی جامع برعهده دارد که البته برنامه‎‎ریزی در این حوزه نیازمند شناخت وضعیت فعلی و گذشته جوانان است.

مازارزاده در رابطه با گروه مشارکت‎‎ها از فعالیت 31 سمن در استان خبر داد که از این تعداد 12 سمن فعال، 10 سمن متقاضی مجوز فعالیت و مابقی نیز غیرفعال بوده‎‎اند که در حال پیگیری برای فعالیت مجدد هستند. 

منبع: روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد

ارسال نظرات