جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز:

شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کنند/ شهدا به ما درس استقامت آموختند

سردار سید یوسف مولایی گفت : شهدا به ما درس استقامت آموختند واگر تمام دنیا نیز در برابر ما بایستند و دولتمردان ما به قدرت این شهدا اعتقاد و اعتماد داشته باشند قطعا پیروز خواهیم شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۴۹۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سید یوسف مولایی فرمانده لشگر عملیاتی 10 حضرت سید الشهدا(ع) و جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در یادواره شهدای پایگاه سلمان فارسی حوزه 217 سپاه ناحیه امام سجاد(ع) کرج برگزارشد، اظهارداشت: ملت ایران به هر میزان نسبت به مقام شهیدان آگاهی و معرفت داشته باشند به همان میزان خواهند توانست از پیچ های خطرناکی که بتواند انقلاب اسلامی ما و ملت ما را مستعسل کند عبور کنند چراکه کاری که شهدا کردند مهم و قابل توجه است.

شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به سایر کشورها دنیا صادر کنند/ شهدا به ما درس استقامت آموختند

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه می فرمایند شهدا مانند ستاره‌ها هستند که می توان راه را با آنها یافت.

سردار مولایی در ادامه گفت: اگر امروز حرف ملت ایران به گوش جهانیان می رسد و در صحنه حضور دارند به جهت کمک همین شهدا به مردم است که نه تنها می توانند به اهداف خود برسند بلکه جرات و عزت روز افزونی را به ما داده اند.

شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به سایر کشورها دنیا صادر کنند.

وی عنوان کرد: با نگاهی به کشور های منطقه مثل سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و یمن به این نکته خواهیم رسید که ایران جزیره ثبات در منطقه است و اذعان غربی ها این است که همه  ناآرامی ها برای جمهوری اسلامی است و همه بدنبال این هستند که جمهوری اسلامی را ناامن کرده و همه این توطئه ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.
شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به سایر کشورها دنیا صادر کنند/ شهدا به ما درس استقامت آموختند

 جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه گفت : دشمن به این نکته اذعان دارد که اگر برایشان مقدور بود اولین وآخرین حمله را به جمهوری اسلامی ایران انجام می داد و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایرا ن سایر کشور ها را پشتیبانی معنوی می کند و می تواند بیداری اسلامی را در کشورهای دیگر هدایت کند.

وی با اشاره به حضور گسترده ملت شهید پرور ایران در تشییع شهدا گفت: بعد از گذشت سالها از جنگ تحمیلی شاهد این واقعه بودیم که در حین مذاکرات هسته ای پیکر پاک 175 شهید غواص به تهران می آید و مردم با حضور خود در این صحنه مراسم ویژه ای برای این شهدا برگزار می کنند که همین حضور شهدا در یک شهر و منطقه فضا را تغییر داده و یک عطر افشانی و جان تازه ای به مردم آن منطقه می دهد.
شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به سایر کشورها دنیا صادر کنند/ شهدا به ما درس استقامت آموختند

مولایی در خصوص تفکرات دشمن علیه ایران بیان کرد: شهدا در جنگ یک شکست و باخت قطعی و مسلم را به یک برد تاریخی تبدیل کردند چراکه دشمن در جنگ آمده بود تا بماند و پیروز شود و کشور ما را به تصرف خود در آورد و با برآوردی که دشمن از امکانات و توان ما داشت به این نتیجه رسیده بود که یک هفته ای یا نهایتا یک ماهه کل کشور را به تصرف خود در آورد و این بدین دلیل است که در هر کشور چهار عنصر اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی از عناصر قدرت آن کشور محسوب می شود و دو عنصر سیاسی و نظامی کشور ما از هم پاشیده شده بود که همین شهدا با حضورشان در جبهه به یک پیروزی عظیم و تاریخی دست پیدا کردند.

وی در ادامه گفت: اتفاقی که در سوریه رخ داد آن کشور را در آستانه فرو پاشی قرار داد و هیچ تحلیل گری نتوانست حوادث سوریه را به درستی تحلیل کند.

فرمانده لشگر عملیاتی 10 حضرت سید الشهدا(ع) درخصوص تحلیل حوادث سوریه خاطر نشان کرد: تحلیل آنها این بود که حکومت سوریه ظرف مدت دوماه ساقط می شود و تفکری که شهدای عزیز ما در جنگ تحمیلی بوجود آورده بودند و بعد از پایان جنگ تحمیلی آن را به خارج از کشور صادر کردند باعث شد که حکومت سوریه بعد از گذشت چند سال سقوط نکند.

همین تفکر شهدا باعث شد که انقلاب اسلامی ایران در برابر آسیب های دشمنان بیمه شود.

سردار مولایی با اشاره به این نکته که امروز شاهد این هستیم که هر رئیس جمهوری که در آمریکا و اسرائیل روی کار می آید در برابر ایران می گوید که همه گزینه ها برای ایران روی میز است چه دلیلی وجود دارد که انها با ایران وارد جنگ نمی شوند؟

وی تصریح کرد: در محاسبه ای که 12 سال قبل انجام داده بود که در راس همه آنها آمریکا بود با سنجیدن تمام جوانب به این نتیجه رسیده بودند که جنگ علیه ایران 1960 بار هزینه اش بالاتر از هزینه جنگ با افغانستان و کشورهای دیگر است چراکه آنها آزموده اند که اگر جنگی شروع شود تمام کننده آن ایران است و آنها نمی توانند تحلیل کنند که جنگ با ایران به چه میزان برای آنها تلفات در بر دارد و این را نمی توانند محاسبه کنند که جنگ با ایران چقدر به طول می انجامد.

وی درخصوص مقاومت ایران در برابر عراق در هشت سال دفاع مقدس گفت: آنها در تحلیلی که در مراکز تحقیقاتی خود انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مردم ایران غیر قابل پیش بوده و معتقدند وقتی عراق با ایران وارد جنگ شد همه ما می گفتیم که عراق در برابر ایران پیروز می شود ولی ایران هشت سال در برابر عراق با امکانات کمی که در اختیار داشت مقاومت کرد و آنها را شکست داد.

سردار مولایی گفت: شهدا به ما گفته اند که ایثار گری کنیم و اگر یک مسئولی، فرماندهی، عالمی یا یک فرد عادی به جای ایثارگری سوداگری کند راه شهدا را گم کرده است و این فرقی نمی کند که بالاترین مسئول در یک مجموعه باشد یا حتی یک فرد در زندگی شخصی خود چراکه هم شامل این موضوع می شوند و شهدا بدانند  حاضریم برویم و شیرین ترین کالایی که جسم وجانمان است را بدهیم که این مملکت حفظ شود.
شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به سایر کشورها دنیا صادر کنند/ شهدا به ما درس استقامت آموختند

وی گفت: اگر کسی امروز به دنبال منافع سیاسی خودش باشد به خاطر بچه ها و اموالش بخواهد در کشور عرض اندام کند این خیانت به شهدا و یک جنایت است و باید به شهدا پاسخگو باشد که این امر شامل فرد خاصی نمیشود و ما باید به این معرفت برسیم که شهدا با کارهایشان منت بزرگی بر سر ما گذاشته اند.

فرمانده لشگر عملیاتی 10 حضرت سید الشهدا(ع) در ادامه افزود: اگر ما به کاری که شهدا انجام داده اند معرفت پیدا کنیم قطعا به این نتیجه میرسیم که شهدا به ما حس اعتماد به نفس داده اند و به ما گفته اند که شما می توانید و اگر دشمن با لشگر زرهی به خرمشهر حمله می کند شما با دست خالی و امکانات کم توان مقابله با آنها را خواهید داشت که این در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت:دشمن از شلمچه تا خرمشهر حدود 20 کیلومتر پیشروی کرد، در خرمشهر 34 روز نتوانست شهر را به تصرف خود درآورد و این یکی از کار هایی بود که باعث ایجاد اعتماد به نفس شد و ما در مقابل دشمنی بودیم که سومین ارتش خاورمیانه را داشت که اولین نکته ای که شهدا امروز به ما می گوینداین است که اگر شما امروز اعتماد به نفس داشته باشید پیروز هستید فقط کافی است در برابر مشکلات مقاومت کنید.

 وی اظهار داشت: اعتماد به نفسی که شهدا به ما داده اند باعث شد که ما بعد از اتمام جنگ تحمیلی در زمینه های مختلف دست به تولیدات عظیمی در زمینه ساخت ماهواره، ساخت موشک و انرژی هسته ای دست پیدا کنیم و این در حالی بود که کسی نیز فکرش را نمی کرد که ما به این دستاوردهای عظیم دست پیدا کنیم.

سردار مولایی افزود: شهدا به ما آموختند که استقامت کنید دنیا حرف شما را می پذیرد، همین الان کشورهای غربی می خواهند یک کشوری را زمین بزنند با قطعنامه ای در سازمان ملل آن کشور را به هم میریزند ولی الان می بینید چند سال است که تمام قدرت های دنیا با این استقامتی که ملت ایران در برابر تحریم های نا عادلانه ای که از سوی آنها به ما تحمیل شده است مواجه شدند و به این نتیجه رسیده اند که باید در سر یک میز با ما مذاکره کنند، اگر کل دنیا در برابر ما بایستند و دولتمردان ما به قدرت این شهدا اعتقاد و اعتماد داشته باشند قطعا پیروز خواهیم شد.

وی متذکر شد: ما از شروع جنگ تحمیلی تا پذیرش قطعنامه 598 چندین قطع نامه دیگر داشتیم که دلیل همه آنها تا قطعنامه 598 ظلم و جور بوده است ولی شهدا مقاومت کردند تا به جهانیان ثابت کنند که عراق به کشور ما حمله کرده است و غرامت این تجاوز را باید بپردازد و حق با ایران بوده است.

سردار مولایی در پایان گفت :شهدای عزیز ما تمامی تحلیل های دشمن را برهم زدند چون عده زیادی از آنهامردم عادی و کوچه و بازار بودند که سابقه نظامی نداشته و آموزش چندانی ندیده بودند وبا قدرت، ایمان و اعتماد به بفس توانستند در جنگ تحمیلی به کشور خدمت کنند و داستان قدرت و عزت را برای کشورو انقلاب اسلامی رقم زنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها