امام جمعه ابرکوه :

مسئولان در ایجاد روابط با کشورها هوشیارانه عمل کنند/ماهانه 700 هزار تومان مال بادآورده در اصناف ابرکوه

امام جمعه ابرکوه با اشاره به سفرهای اقتصادی اروپایی ها به ایران گفت:رفت و آمد اخیر اروپایی ها به ایران نشان دهنده نیاز شدید آنان به داشتن روابط اقتصادی با ایران است و مسئولان در ایجاد روابط با کشورها باید هوشیارانه عمل کنند.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۹۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، امام جمعه ابرکوه در بخش اول سخنان خود به مبحث دوم عدل پرداخت و افزود: نسبت به آخرت و زندگی ابدی اگر با نگاه منصفانه به زندگی دنیا و اعمال خود نگاه کنیم می بینیم انصافاً کاری برای عالم ابدی خود نکرده ایم .

وی خاطر نشان کرد: قضاوت بر اساس عدل میگوید: انجام فرائض و واجبات دینی از وظائف ما است و انجام  وظیفه استحقاق پاداش ندارد بلکه انجام ندادن آن مستلزم عقوبت است اگر نماز و روزه و عبادات را انجام ندهیم عقوبت میشویم ولی اگر انجام دهیم این وظیفه است.

امام جمعه ادامه داد: بین عدل خدا و فضل خدا  رابطه عموم و خصوص  است همه بندگان از عدل خدا برخوردار میشوند چه بهشتی و چه جهنمی، بهشتی به خاطرانجام وظیفه ازعدل وفضل خدابرخوردارخواهد شد واما راجع  به جهنمی عدل خدا میگوید کاری نکرده که مستحق بهشت باشد پس مستحق جهنم است و فضل خدا فقط  شامل حال  نیکان  اطاعت پیشه و خوبان و صالحان درست کار در اخرت است.

حجت الاسلام حسینی در بخش دوم خطبه های خود به روز خبر نگار اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید صارمی گفت:خبر نگار چشم بینای حوادث و اتفاقات  و زبان  گویای  مردم در مصالح عمومی و منافع ملی و سیاسی و حلقه اتصال  در امور جاریه بین دولت و ملت است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران، گزارشگران وقایع شهر هستند و در بخش اطلاع رسانی با اخبار متقن به مردم نقش آفرینی می کنند خاطر نشان کرد:منابع خبری در بخش اطلاع رسانی باید اخبار مطمئن  و موثق را اطلاع  رسانی کنند و خبرنگار باید دارای شاخصه سرعت دقت و صحت  در ارائه خبر باشد.

حسینی با اشاره به سفر هفته پیش مدیرکل استاندارد استان یزد به ابرکوه وضرورت احداث نمایندگی استاندارد در این شهرستان اظهار داشت:در دیدار با ایشان مطالبی مطرح شد که باید در عرصه جامعه ما دنبال شود و از جمله آنها اینکه ترازوی بسیاری از فروشگاها کالیبره نیست و هر صنفی میتواند ماهانه ۷۰۰هزار تومان به خاطر ناسالم بودن ترازو در آمد باد آورده داشته باشد.

وی افزود:از طرفی همین نا سالم بودن ترازوها ممکن است به فروشنده خسارت بزند زیرا ترازوها به مرور زمان مستهلک میشود یا به خاطر گردوخاک ویاضربه ای آسیب می بیند.

حسینی گفت:از جمله دیگر اظهارات این مسئول این بود که که در بعضی واحدهای تولیدی مراعات استاندارد نمیشود و مثلا اگر تولید شن و ماسه استاندارد نباشد بتن خراب می شود و ساختمان ضعیف و ناکار آمد و خطرناک ساخته می شود وگاهی ناهماهنگی بین استاندارد نظام مهندسی،شهرداری و تولید کننده نتیجه اش خسارت بار است.

وی افزود:بنده از این گزارش حساس شدم،زیرا همه حق الناس است و لذا اولین انتظار این است که فرماندار شهرستان با هماهنگی صنعت ، معدن و تجارت تلاش کنند تا نمایندگی استاندارد در ابرکوه دایر شود و ضمن حل مشکل ایاب و ذهاب مردم نظارت استاندارد در زیر مجموعه شهر هم بیشتر شود.

حسینی ادامه داد:در این صورت مردم دچار خسران نشوند و نکته دیگر که باید پیگیری شود این است که فورا گروهی را برای رصد کردن مشکلات صنوف مخصوصاً اصلاح ترازو های شهر و خلاصه حفظ مرزهای استاندارد به ابرکوه مامور کنند چون رفع مشکل حق مردم است.

وی تأکید کرد: اقدام دیگر که باید پیگیری شود این است که مسئولان استاندارد استان یزد گروهی را جهت توجیه و آشنائی مردم با نتایج توجه به استاندارد به شهرستان اعزام کنند تا مردم با اصول سلامت و بهداشت خصوصا در بخش مواد غذائی بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام حسینی در مورد انرژی هسته ای گفت: در بحث های بین المللی همچنان شاخص ترین بحث ها بحث انرژی هسته ای ایران است که دولت امریکا نتیجه نهائی مذاکرات هسته ای را به کنگره ارجاع داده و کنگره از آمانو برای توضیح دعوت کرده است .

وی افزود:آمانو قرار است در مجلس آمریکا حاضر شود و نقش آژانس را در راستی آزمائی ایران و نظارت بر تدابیر هسته ای برجام در کمیسیون خارجی مجلس سنای امریکا توضیح دهد.

حسینی ادامه داد:ما می دانیم که سفر آمانو به تهران هم به خواست امریکا صورت گرفته و او مهره مستقل از امریکا نیست با این حال معلوم نیست که او نظر اوباما و یا کنگره را دنبال می کند؟

وی گفت:اوباما به بخشی از واقعیت ها پی برده است که هنوز نمایندگان کور و کر کنگره پی نبرده اند و به همین دلیل اوباما اظهار داشته است که اگر کنگره برجام را همراهی نکند امریکا در جهان منزوی و بی اعتماد خواهد شد و حمله به ایران هم برای امریکا و اسراییل فاجعه ای بزرگ خواهد بود.

حسینی ادامه داد:وزیر خارجه آمریکا هم هم گفته است که رد توافق هسته ای از سوی کنگره موجب تداوم تحریم های ایران نمی شود و به کنگره گفته است که چرامی گویید دراین توافق همه چیزرا به ایران دادیم در حالی که آن ها خود همه چیز داشتند.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به خبرهایی که از سفر سرمایه گذاران خارجی به ایران منتشر می شود اظهار داشت:در مطبوعات مرتب خبراز هجوم سرمایه گذاران خارجی و اروپایی به ایران و بستن چمدانهای هیئات دیپلماتیک برای سفر به تهران است.

وی افزود: این سفرها برای آنان اهمیت ویژه دارد زیرا سفر به کشوری پهناور و ثروتمند و متمدن با مردمی دانشور و فرهیخته مثل ایران که در جهان مخصوصا تحولات خاور میانه نقشی بارز و اثر گذار دارد مهم است.

حسینی تأکید کرد: اما باید بدانیم آنچه قطعا بیش از هرچیز و پیش از هر چیزاست این است که آن منافع خودشان را لحاظ می کنند و بعد لاف دوستی می زنند.

وی با توصیه به مسئولان گفت: مسئولان باید هوشیارانه همه چیز را رصد کنند و نوع تعامل گذشته آنان با ملت ایران را فراموش نکنند.

خطیب جمعه ابرکوه در پایان ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) به تفضیل در مورد سالروز شهادت امام صادق(ع) پرداخت.

ارسال نظرات