خبرهای داغ:

جشنواره بزرگ فرهنگی،هنری و ورزشی عشایر منطقه چالدران برگزار شد

جشنواره بزرگ فرهنگی،هنری و ورزشی عشایر چالدران به منظور به نمایش گذاشتن امنیت پایدار در مرزهای چالدران و ایجاد وحدت بین شیعه وسنی به همت سپاه چالدران در منطقه ییلاقی علی پسند برگزارشد .
کد خبر: ۸۵۵۱۵۱۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این جشنواره به همت حوزه مقاومت بسیج عشایری حضرت رسول اکرم (ص) سپاه چالدران با حضورمسئولین ادارات ، سران طوایف و قبایل عشایر ، روحانیون اهل تشیع و تسنن و بسیجیان عشایر در منطقه ییلاقی علی پسند به مدت 1 روز بر گزار شد.

جانشین سپاه چالدران دراین همایش گفت:به نمایش گذاشتن زندگی سنتی عشایر شامل پخت نان ، تهیه روش روغن و کره حیوانی ، اجرای برنامه های مختلف ورزشی بومی و محلی شامل اسب سواری ، کشتی محلی ، طناب کشی ، دو میدانی و دالان پلان از جمله برنامه هائی بود که توسط بسیجیان حاضر در جشنواره به اجرا درآمد.

سرهنگ دوم پاسدار سید مهدی غفاری در این جشنواره به نقش بسیج در کشور اشاره کرد و افزود :بسیج یکی از برکات نظام می باشد که امروزه توانسته با تلاش علمی و جهادی خود نقش موثر در رشد و توسعه کشور ایفاء نماید .

سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری بر هوشیاری کامل ملت ایران اسلامی تاکید واضافه کرد: امروزه دشمنان اسلام می خواهند با توطئه های از پیش تعیین شده خود تفرقه و نفاق بین مسلمانان ایجاد نمایند غافل از اینکه این توطئه ها با هوشیاری کامل ملت ایران اسلامی خنثی شده و خواهد شد .

ماموستا سید حسن حسینی فر یکی از روحانیون اهل تسنن شهرستان چالدران نیز در این جشنواره وحدت را یکی از عناصر اقتدار و صلابت نظام دانست و گفت :امروزه ملت ایران اسلامی در سایه وحدت قله های افتخار و پیروزی را یکی پس از دیگری فتح می کنند.

در پایان این جشنواره با اهداء لوح تقدیر و جایزه از بسیجیان نمونه عشایر تجلیل شد .

ارسال نظرات