فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

لزوم ورود جهاددانشگاهی در بحث تدوین و تبیین ابعاد مدیریت جهادی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عملکرد جهاددانشگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نهاد انقلابی باید در بحث تدوین و تبیین ابعاد مدیریت جهادی وارد شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۷۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی برای حرکت‌های توأم با فکر، اندیشه و برنامه‌ریزی منطبق با نیاز‌های جامعه است، این نهاد به علت داشتن فهمی منطقی از مخاطبان و تعامل خوب با آن‌ها در انجام فعالیت‌هایش توفیق و عملکرد خیلی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: نیازسنجی مهم‌ترین مطلبی است که می‌توان با آن اعتماد مردم را جذب کرد بنابراین جهاددانشگاهی ابتدا باید نیازهای مردم را بسنجد و اولویت‌بندی کند و با برنامه‌ریزی مدون و هدف‌های پویا آن را دنبال کند.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهم این است که جهاددانشگاهی صادقانه همه چیز را به مردم بگوید و واقعیت‌ها را بیان کند در این صورت مردم استقبال و کمک بیشتری می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: برای برنامه‌هایی که از سوی نظام قابل واگذاری به جهاددانشگاهی است اولویت‌‌بندی وجود دارد اما مهم‌ترین آن‌ها ارتقاء سطح علمی جامعه است به طوریکه رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند «همان‌طور که در سطح منطقه رتبه اول هستیم باید در سطح جهان هم به رتبه‌های قابل قبول برسیم، آن را حفظ و در ردیف کشورهای اول تا سوم قرار بگیریم».

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی باید در بحث تدوین و تبیین ابعاد مدیریت جهادی وارد شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه از نظر نیروی انسانی کمبودی نداریم یکی از موارد مورد نیاز در کشور تدوین و تبیین درست مدیریت در سطوح عالی، مدیران، سطوح میانی و مدیران شهرستانی است تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و بسیاری از مشکلات به این صورت به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بر این تأکید داشتند که بعضی از جریان‌ها می‌خواهند، شخصیت امام(ره) را تحریف کنند در حالی‌که نظام و انقلاب مدیون امام خمینی(ره) است؛ بنابراین جهاددانشگاهی باید مثل گذشته و ضمن شناخت دقیق‌تر شخصیت امام(ره) به دانشجویان، اشخاص و مخاطبین ایشان را بیشتر بشناساند.

سردار ابوحمزه اضافه کرد: بصیرت‌افزایی یکی دیگر از زمینه‌ها برای ورود جهاد‌دانشگاهی است به طوریکه این نهاد می‌تواند بر روی آن سرمایه‌گذاری و هدف‌شناسی کند، افکار افرادی که وابسته به جریان غرب و به اصطلاح دیدگاه فرهنگی غرب هستند را شناسایی، این افکار و افراد را برای مردم بازخوانی، تبیین و بیان کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: بیداری اسلامی نقش بسیار مهمی بعد از انقلاب اسلامی دارد به طوریکه جهاد‌دانشگاهی باید افکار و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را تبیین و نگاه بلندتری به جهان اسلام و بیداری‌اسلامی داشته باشد تا بتواند در تشکیل امت واحد اسلامی کمک کند.

وی افزود: عملکرد جهاددانشگاهی خوب بوده فقط باید اطلاع‌رسانی فعالیت‌هایش را در بین عموم مردم بیشتر کند چراکه متأسفانه مردم از فعالیت‌های این نهاد اطلاع کافی ندارند که می‌تواند در این راستا از ظرفیت جراید، صداو سیما، نمازهای جمعه، دانشگاه، حوزه علمیه و دیگر دستگاه‌های فرهنگی بهره ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات