خبرهای داغ:
حبیب‌زاده خبر داد

آموزش 60 هزار دانش‌آموز در طرح یاوران ولایت( شهید مغنیه)

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور از آموزش 60 هزار دانش آموز در طرح یاوران ولایت(شهید مغنیه) خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۴۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، قاسم حبیب‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح یاوران ولایت (شهید جهاد مغنیه) با اشاره به راهبرد این سازمان اظهار کرد: در سازمان بسیج دانش آموزی تصمیم گیری شده که فرماندهان بسیج دانش آموزی در مدارس از بین دانش آموزان مقطع دوم و سوم متوسطه منصوب شوند.

وی افزود: بر اساس راهبرد دانش آموزی از سال تحصیلی 94-95 اعضای شورای بسیج هر مدرسه ای از بین دانش آموزانی که دوره های آموزشی را طی کرده اند منصوب می شوند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور در ادامه دانش آموزان را آینده سازان کشور برشمرد و عنوان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز دغدغه این قشر سرنوشت ساز را دارد و در این راستا برنامه های مختلفی رابرای تقویت روحیه انسجام و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه در 55 هزار مدرسه در سطح کشور دفتر بسیج دانش آموزی داریم، اضافه کرد: 48 درصد از دانش آموزان در سطح کشور در بسیج دانش آموزی عضویت دارند که در راستای عمق بخشی انقلابی آنها در لایه های مختلف اجتماعی فعالیت می‌کنیم.

حبیب زاده با بیان اینکه 60 هزار دانش آموز در طرح یاوران ولایت( شهید مغنیه) آموزش های لازم را دریافت می کنند، عنوان کرد: این طرح بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تاکنون 10 استان آن را اجرا کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اردوهای جهادی و هجرت دانش آموزی اشاره کرد و یادآور شد: این اردوها با هدف آشناسازی دانش آموزان با واقعیت های کشور انجام می شود که دانش آموزان با شرکت در این اردوها منشأ خدمات و اثر مثبت در مناطق محروم می شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: دانش آموزان در اردوهای جهادی و هجرت در حوزه بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس و همچنین برداشت محصولات کشاورزی، مرمت مساجد و پروژه های عمرانی کوچک در مناطق محروم فعالیت و مشارکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های صورت گرفته در اردوهای جهادی و هجرت دانش آموزی برای سازمان بسیج دانش آموزی رضایت بخش نیست، خاطرنشان کرد: دانش آموزان ظرفیت های بالایی دارند و آموزش و پرورش باید در راستای بهره مندی از این ظرفیت ها سازمان بسیج دانش آموزی را بیشتر کمک کند.

حبیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضع گیری دانش آموزان در خصوص جنایات جدید رژیم صهیونیستی در قبال کودکان فلسطینی اشاره کرد و افزود: رژیم غاصب اسرائیل در گذشته کودک کشی می کرد اما امروز کودک سوزی را نیز به جنایات خود افزوده است.

وی از سکوت دستگاه ها و سازمانهای بین المللی حقوق بشر در قبال این جنایات رژِیم صهیونیستی گلایه و این جنایات را محکوم کرد.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور در ادامه با بیان اینکه مساله فلسطین موضوع اصلی جهان اسلام است، تصریح کرد: دوره‌های طرح یاوران ولایت به نام شهید جهاد مغنیه که در راه احقاق حق فلسطین مانند پدر خود به شهادت رسید نامگذاری شده که برگزاری این اردوها زمینه سازی برای آزاد سازی فلسطین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات