بیانیه روز قشر بسیج ورزشکاران

بیانیه مشترک اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکار استان مازندران بمناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و روز بسیج ورزشکاران
کد خبر: ۸۵۵۰۱۸۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱



خبرگزاری بسیج مازندران به مناسبت 17 شوال گرامی داشت سالروز غزوه خندق(جنگ احزاب) و پیروزی تمام اسلام(حضرت علی ع ) بر تمام کفر(عمرو بن عبدوود) و نام گزاری این روز در تقویم جمهوری اسلامی به روز ورزش پهلوانی و زور خانه ای بسیج ورزشکاران سپاه کربلا و اداره کل ورزش و جوانان مازندران بیانیه مشترکی صادر کردند.

متن این بیانیه در ادامه می آید؛

من مي دانم ورزشكاران در گود زورخانه ياد خدا هستند ، ياد امير المومنين (ع) هستند . تقويت كنيد ياد خدا ، تقويت كنيد ياد مولا را .

امام خمینی (ره

پهلواني در تاريخ گذشته ما توام با گذشت ، فداكاري ، مردانگي و جوانمردي بوده است . براي همين احياي روح جوانمردي هم كه هست بايد اين فرهنگ را رشد دهيم.

مقام معظم رهبری

برای نسل امروز آگاهی از جوهره راستین پهلوانی بسیار سودمند و بهره جویی از آنها مایه آسایش می شود، چرا كه پهلوانی و پهلوان مداری ارزش های فرهنگی و اخلاقی بسیار فراوانی دارند كه می تواند این نسل را از ارزش های غلط و كاذب دور سازد و آنها را به خیرخواهی و رشد و تعالی بكشاند.

آنچه امروز بر ما واجب است این است كه آنهایی را كه در كسوت پهلوانی و دلاوری به مملكت خدمت كرده اند به مردم بشناسانیم ، آنها كسانی بودند كه می دانستند در زندگی چه می خواهند و به دنبال چه چیزهایی هستند ، با ناملایمات و مشكلات مبارزه كردند و با درك بالای وظایف اجتماعی خود نسبت به نیك و بد زندگی مردم احساس مسئولیت كردند.

در تاریخ پهلوانی و اساطیری ایران پهلوانانی وجود داشته اند كه در طول زندگی مكتب دار فضائل عالی اخلاقی و ورزشی بوده و با ایمانی محكم تصاویری ماندگار از صداقت، معرفت و عشق خالصانه به ساحت مقدس مولای متقیان علی بن ابیطالب(ع) و فرزندان عزیز و بزرگوارش از خود به یادگار باقی گذاشته اند.

شاید وقتی واژه پهلوان به کار برده می شود اولین چیزی که در اذهان آشکار می شود یک فرد ورزشکار و قهرمان است که شاید در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند .

ولی باید توجه داشت که پهلوانی متعلق به شخص خاص یا ورزشکار و غیر ورزشکار نیست یک صفت بسیار عمیق است که حتی جنسیت هم نمی شناسد. شهدا و جانبازان و آزادگان ما پهلوانان واقعی ما هستند زیرا با فداکاری ، رشادت و از خودگذشتگی بدون چشمداشتی از مال و جان وناموس این سرزمین دفاع کردند .

برهمين اساس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا بهمراه اداره کل ورزش و جوانان مازندران با گرامیداشت 17 شوال سالروز رشادت و مردانگی امیرالمومنین علی(ع) در جنگ خندق که به هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و روز بسیج ورزشکاران نامگذاری شده است اعلام مینماید که بنا به فرموده مقام معظم رهبری که : «پهلوانی را در تمام جامعه گسترش دهیم پهلوانی فقط مختص ورزش نیست و این وظیفه ی تک تک ما است که این واژه وزین و ارزشمند را به تمام جامعه انتقال دهیم .جوانان ما باید پهلوانان ما را بشناسند نه قهرمانان ما را. » تمام تلاش خود را در این راستای اجرایی شدن این بیان معظمه له بکار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها