خنچه‌بندان مادران مازندرانی برای ماهیان دست‎بسته/ شهید نیاکی غواص آشنای فضای مجازی

آغوش مادران مازندرانی و دستان آنها این روزها برای ماهیان دست‌بسته هشت سال دفاع مقدس بند شده است تا خنچه‌های دامادی را برای این شهدا ببندند حتی اگر کمی دیر شده باشد.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۱۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بوی شهید و شهادت عطر آشنایی است که مردم کشورم همیشه در مرز و بوم خود با آن عجین هستند، عطری که هر مشامی را به‌سوی حق و حقیقت نوازش می‌دهد و از پیر، جوان، مرد، زن، کودک و میان‌سال از هر طیف و خط فکری با آن رابطه وصف‌ناپذیری دارند.

پس از تشییع و وداع میلیونی 175 شهید غواص کشور در پایتخت که شور عاشورایی را به راه انداخت این بار مردم شهرهای مختلف کشور میزبان آلاله‌های خمینی (ره) هستند تا بار دیگر به دنیا اعلام کنند عهد و میثاق آنها با شهدا و پیر جماران غیر قابل گسستن است و این پیمان‌نامه روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.

مادران مازندرانی این روزها گلاب‌ها، اسپند و گل‌پر را مهیا می‌کنند تا به استقبال 30 شهید گمنام و غواصی بروند که برای آرامش، امنیت و اقتدار مرز و بوم‌شان دست‌بسته و دل‌داده با خداوند دست به معامله زدند.

گویا هویت هفت شهید مازندرانی عملیات کربلای چهار مشخص شده و شامگاه امروز نیز مسئولان استانی و شهری با حضور در خانه دو شهید آملی خبر شهادت عزیزدل‌شان را دادند و به آنها تبریک و تسلیت گفتند.

باقری مسئول پژوهش اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، یدالله‌پور نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، رضایی نماینده سپاه کربلای مازندران به همراه حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌آملی امام جمعه، احمد سیفیان‌عمران رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل و دیگر مسئولان شهری میهمان جمع صمیمی و محبت‌آمیز خانواده شهیدان منصور مهدوی‌نیاکی و سیدحسن فاطمی بودند تا علاوه بر دادن خبر شهادت، با شواهد و قرائن موجود تایید هویت شهدا را از خانواده‌شان دریافت کنند.

شهید منصور مهدوی‌نیاکی همان تصویر شهید دست بسته‌ای که خون داد تا ایران و هر ایرانی سر تسلیم مقابل استکبارگران فرود نیاورد، همان چهره آشنای این روزهای فضای مجازی از شهدای غواص، میزبان معنوی میهمانان بود.

نام پدر شهید مهدوی‌نیاکی احمد و وی متولد سال 1346 است که از غواصان لشکر 25 کربلا بوده و در جریان عملیات کربلای چهار در منطقه ام‌الرصاص، در تاریخ چهارم دی‌‌ماه 1365 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل با اعلام اینکه این شهید غواص مجرد بود،گفت: برادر این شهید به‌نام ناصر مهدوی‌نیاکی متولد 15 بهمن سال 1342 است که در دوم تیرماه 1366 به شهادت رسید و مجرد بود.

احمد سیفیان‌عمران با اشاره به اینکه پدر و مادر این شهید طی سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند و آرزوی دیدن پیکر شهید بر دل‌شان ماند، افزود: این شهید دارای چهار برادر و دو خواهر است که عبدالله مهدوی‌نیاکی از برادران شهید از جانبازان هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تایید مشخصات پیکر شهید غواص مهدوی‌نیاکی توسط خانواده‌شان اظهار کرد: با توجه به شواهد، قرائن موجود و همچنین مشخصات کارت‌های به‌جای مانده از شهید برادران و خواهران شهید مشخصات مورد نظر را تایید کردند.

دیگر خانواده شهیدی که امشب میزبانی از مسئولان مازندرانی را برعهده داشتند برادران و خواهران شهید سید حسن فاطمی بودند، دل‌سوخته‌گانی که پس از نزدیک به 30 سال چشم‌انتظاری و نگاه بر در منزل، در حالی میزبان برادر خفته به خون هستند که پدر و مادری بر سر ندارند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل درباره این شهید هم گفت: شهید سید حسن فاطمی متولد هفتم خرداد سال 1339 است که مجرد بوده و در چهارم بهمن سال 1365 به درجه شهادت نائل شد.

احمد سیفیان‌عمران ادامه داد: این شهید نیز در منطقه ام‌الرصاص در کربلای چهار به شهادت رسید که از شهدای بسیجی و گمنام‌مان محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه سیدجمال فاطمی دیگر برادر شهید فاطمی است که در ششم فروردین سال 1337 متولد شده و با وضعیت خانوادگی متاهل در 21 اسفند 63 در منطقه حور‌العظیم به شهادت رسید، گفت: پدر و مادر این شهید به رحمت خداوند رفتند و یکی از برادران شهید فاطمی با قطع شدن دست در جنگ تحمیلی جانباز شد.

سیفیان‌عمران اظهار کرد: مدارک و مستندات به‌جای مانده از شهید سیدحسن فاطمی خدمت خانواده‌شان ارائه شد ولی خانواده شهید برای تایید مشخصات لازم منتظر انتقال پیکر شهدا از تهران به مازندران هستند.

افتخارآفرینان مستحکم دماوند و مردان دلیر خطه لشکر صف‌شکن 25 کربلا این روزها برای تشریف‌فرمایی پیکر شهدای ناظر و شهید غواص و گمنام در شهرهای مختلف لحظه‌شماری می‌کنند تا بار دیگر شور و شعور عاشورایی‌شان ول‌وله در جهان بیاندازد و امید استکبارگران پلیداندیش را مقابل ایستادگی و اقتدارشان از بین ببرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها