معاون فرماندار:

150 هکتار از جنگل های دینار کوه طعمه حریق شده است

150معاون فرماندار آبدانان گفت: هکتار از جنگل های منطقه قرق شده دینارکوه بر اساس ارزیابی ها در 30 ساعت گذشته طعمه حریق شده است.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۳۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از ایرنا، "ابراهیم مرادخانی "معاون فرماندار آبدانان اظهار کرد: بخشی از جنگل های دینارکوه پس از آتش سوزی شامگاه چهارشنبه طعمه حریق شد که با تلاش های صورت گرفته ظهر پنجشنبه پس از 13 ساعت مهار شد، ولی با وزش باد شدید در منطقه عصر همان روز دوباره شعله ور شده و منجر به نابودی بخش های دیگری از عرصه های طبیعی دینارکوه شد.

ابراهیم مرادخانی افزود: خوشبختانه بالگرد اعزامی از تهران عصر پنجشنبه در منطقه آسیب دیده مستقر شده و سرعت مقابله با آتش سوزی و اعزام نیروهای امدادی دو چندان شد.

وی یادآور شد: حضور به موقع نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی ، عشایر ، نیروی انتظامی و بسیج ، کارکنان دستگاه های اجرایی به همراه نیروهای مردمی در منطقه و انتقال آب از دریاچه دوقلوی سیاه گاو توسط بالگرد باعث شد حریق اتفاق افتاده ساعت 23 شب گذشته بطور کامل مهار شود.

معاون فرماندار آبدانان تاکید کرد: نیروی های منابع طبیعی و محیط زیست هم اکنون در منطقه حضورز دارند تا در صورت شعله ور شدن دوباره جنگل ها در سریع ترین زمان با آن مقابله کنند.

مرادخانی گفت: 150 هکتار از جنگل های منطقه قرق شده دینارکوه بر اساس ارزیابی ها در 30 ساعت گذشته طعمه حریق شده است.

به گفته وی، امسال برای پنجمین بار است که آتش سوزی در عرصه های طبیعی این شهرستان رخ داده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 211 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان ایلام دچار آتش سوزی شده است.
ارسال نظرات