به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی نبییان در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران، اظهارداشت: آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند به جایگاه مناسب کیفیتی و آموزشی برسد و تعامل خیران،دستگاههای اجرایی و فرمانداران در استقبال از مهر با نشاط ضروری است.
وی با بیان اینکه با وجود عدم اختصاص اعتبارات پیگیریهایی برای تامین منابع مالی انجام شد, افزود: بسترسازی در ایجاد فضای مناسب آموزشی در اول مهر مورد توجه قرار بگیرد.
معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: توجه در اجرای طرح هجرت 3 نیز از دیگر مسائلی بوده که در اجرای آن لازم تسریع شود.
وی گفت: همایش خیران مدرسه ساز در تهران نیز از اقدامات پسندیده بوده که نقاط ضعف و قوت آن به صورت ویژه بررسی شود.
اهمیت اطلاع رسانی در زمینه پروژه مهر
اسفندیار نظری, معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه فلسفه پروزه مهر برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی است و پروژه مهر را از مهر 93 آغاز کردهایم.
وی از برپایی کارگاههای ویژه پروژه مهر و توجیه مدیران مدارس در 18 شهرستان خبر داد و بیان کرد: مهر در آموزش و پرورش مازندران نماد مدیریت، برنامه ریزی راهبردی است.
وی تاکید کرد: امسال استقرار پایه نهم در مدارس اجرا میشود.
نظری با بیان اینکه معلمان باید توانمندی تدریس داشته باشند, خاطرنشان کرد: ساماندهی مدارس فنی حرفه ای و کاردانش از موضوعات اساسی است.
وی از هدایت تحصیلی 45 درصدی دانش آموزان در هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش خبر داد و پیش بینی کرد که این میزان امسال به 47 درصد برسد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تجهیز نبودن هنرستانها به آزمایشگاههای مناسب, تصریح کرد: 112 هنرستان استاندارد در مازندران وجود دارد و ساخت هنرستانهای جدید از نیازهای آموزش و پرورش مازندران است.
دبیر پروژه مهر مازندران گفت: 460 هزار دانش آموزامسال در مازندران تحصیل میکنند.