یکی از مأموریت‌های مهم دولت توجه به فعالیت‌های اقتصادی زنان است

معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست ‌با زنان برگزیده کردستان گفت:با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه کنترل و کاهش طلاق اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۳۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهیندخت ملاوردی معاون امورزنان و خانواده ریاست جمهوری ظهر دیروز در نشست تخصصی زنان برگزیده استان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد به اجرای 31 طرح در کردستان در سال های 94 و 95 با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در سفر دولت اشاره و تصریح کرد: امید است بتوانیم با اجرای این طرح‌ها شرایط لازم برای توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری در کردستان فراهم شود.

وی هدف از این سفرهای استانی آشنایی با مطالبات و مشکلات زنان این مناطق است که چالش های آنها را دریابیم و تصمیمات درستی برای آن اتخاذ شود.

وی گفت: از اعتبار داده شده به این استان که برای بسیاری از تکمیل پروژه ها اختصاص داده شده سعی خوااهیم کرد که زیر ساخت های لازم در ابعاد اجتماعی، اقتصادی فراهم شود تا اشتغالزایی و بحث توسعه روندی رو به رشد در استان به خود بگیرد و بخشی از مشکلات زنان در این حوزه رفع گردد.

وی با بیان اینکه دولت در سفرهای استانی فرصت رو در رو شدن با مشکلات استانها را پیدا می کند، اظهار داشت: این سفرها همچنین فرصت مغتنمی است تا دولت برنامه ها، فرصت ها و چالش هایی که در مسیر راه قرار دارد را به اطلاع مردم برساند.

ملاوردی با بیان اینکه حل مشکلات زنان نیازمند توجه ویژه است افزود: نشستی با هدف ترویج همکاری های شبکه ای در حال برگزاری می باشد که سعی خواهیم کرد در 3 حوزه ی همکاری دولت با دولت ، دولت با سمن ها و سمن ها با سمن ها برنامه ریزی درستی برای شناسایی آسیب های اجتماعی فراهم شود.

وی مشکلات حوزه زنان و خانواده را مرتبط با وظایف سایر دستگاههای اجرایی دانست و اظهار داشت: در حوزه زنان و خانواده باید موارد و مشکلات شناسایی و برای رفع آن با دستگاههای مرتبط و متولیان امرهماهنگی کرد.

مولاوردی با بیان اینکه سرمایه ی اجتماعی زنان از ابتدای دولت یازدهم به شدت تنزل پیدا کرده است خاطر نشان کرد: شماره پیامکی 101 برای دریافت پیامک های مخاطبان و اعلام مطالبات زنان از سراسر کشور به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

وی بااشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه، فرصت و امکان مناسب برای انعکاس مطالبات و انتظارات حوزه امور زنان و خانواده فراهم آمده است بیان داشت: 70 درصد از مطالبات زنان تا به امروز مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی و اشتغال بوده است و سعی خواهیم کرد تا چشم انداز آینده ی حوزه ی زنان را بر این اساس برنامه ریزی نماییم.

به گفته ی وی یکی از مأموریت‌های مهم دولت توجه به فعالیت‌های اقتصادی زنان است.

عاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: احترام متقابل، مشارکت هرچه بیشتر در مسوولیت‌های درون خانواده، ارتقای توانمندی ذهنی خانواده و تقویت آن برای رفع نیازهای خود، ضرورت درک بهتر از تغییرات اقتصادی بر ساخت و توان خانواده، تعامل با نهادها و بخش خصوصی در زمینه خانواده از جمله اصول راهنماست. این اصول می‌تواند به پایداری خانواده و تعالی جامعه کمک کند.

وی اظهار کرد: کلینیک های سلامت یکی دیگر از کارهای اساسی در حوزه ی زنان است که با مشارکت وزارت بهداشت در حال پیگیری است .

گفتنی است در این نشست 17 نفر از بانوان کردستانی به نمایندگانی از سایر ادارت و اصناف و سازمان های مردم نهاد به ارائه مشکلات و مطالبات خود پرداختند.



ارسال نظرات