مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز:

فابیوس باید پاسخگوی خسارت پرونده خون های آلوده علیه ایران باشد/از خیانت های آشکار فابیوس علیه ملت ایران نمی توان گذشت

بهرامی گفت :فابیوس نه تنها خسارت پرونده خون های آلوده را نداده است بلکه عذرخواهی هم نکرده، لذا حداقل خواسته ملت ایران این است که دولت، فابیوس را مجبور به عذرخواهی کند و به پرداخت خسارت اقدام کند.
کد خبر: ۸۵۴۶۱۷۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸


فابیوس باید پاسخگوی خسارت پرونده خون های آلوده علیه ایران باشد/از خیانت های آشکار فابیوس علیه ملت ایران نمی توان گذشت

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،بهرامی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز، در گفتگو با خبرنگار بسیج در خصوص سفر لوران فابیوس به کشور اظهار داشت: در بحث سیاست خارجی، سیاست نظام جمهوری اسلامی بر تعامل سازنده با همه کشورها است به جزصهیونیست که ما کشورشان را به عنوان کشور قبول نداریم و سیاست ما مبنی بر این است که اسرائیل باید از بین برود و استثنا دوم هم آمریکا است که مشروط بر این است که دست از خوی استکباری بردارد که تا به حال دست از خوی استکباری خود برنداشته است.

وی افزود: این تعامل با کشور ها باید با حفظ احترام متقابل باشد، اگر کشوری بخواهد حقوق ما را زیر پا بگذارد ما به تناسب این رفتار با او رفتار می کنیم. کشور فرانسه جزء شراکای تحریم آمریکا علیه ایران بوده است. یکی از پایبند ترین شرکای آمریکا در بحث تحریم ها بوده و سوابق درخشانی در برابر نظام جمهوری اسلامی ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز ادامه داد: فابیوس که در سوابق مسئولیتی خودش هم نخست وزیر بوده و هم وزیر اقتصاد بوده و هم رئیس پارلمان بوده سوابق منفی دارد؛ از جمله در دورانی که رئیس پارلمان بود در سال های ۸۸ تا ۲۰۰۰ میلادی خوش خدمتی که به اسرائیل کرد، بحث تصویب قانون فابیوس-گسو بود که بر طبق این قانون هرکسی در مورد هلوکاست بخواهد تردید ایجاد کند و حرفی بزندکه مخالف آن باشد هم جرمیه نقدی می شود و هم مجازات می شود و هم کارش را از دست می دهد. خوب این نشان می دهد که ایشان به شدت دنبال حمایت از منافع صهیونیست هاست، خود فابیوس هم یهودی الاصل است.

وی با تاکید به این که ما باید حواسمان باشد که فردی که میخواهد بیاید چه سوابقی داشته است ادامه داد: دوران نخست وزیری فابیوس دو سابقه منفی بدی دارد، یکی بحث انفجار "کشتی جنگجویان رنگین کمان" که در اعتراض به آزمایش های اتمی فرانسه بود و یک گروه بین المللی بودند. فرانسه با برنامه ریزی کاملا محرمانه این کشتی را منفجر کرد. مسئله بعدی هم خون های آلوده است که بین سال های ۶۱تا ۶۳ شمسی بود که این آقای فابیوس برای اینکه عرصه تجاری را از دست ندهد دست به این عمل زشت زد، که علاو بر خود فرانسه در کشور های آلمان غربی ، عربستان ، مصر، عراق و ایران توزیع شد. بعد ها متوجه شدیم که بیماران هموفیلی نه تنها بیماری شان بهبود پیدا نکرد بلکه دو بیماری دیگر "ایدز" و "هپاتیت" هم به این بیماری اضافه شد، و پشت این قضیه شخص فابیوس بود که دستور صدور چنین فاکتورهای آلوده ای را صادر کرده بود.

بهرامی افزود: این ها خیانت های آشکاری است که نمی شود براحتی از آن گذشت. بعدها در خود فرانسه نزدیک به ۸۰۰۰ نفر آلوده به ایدز و ۴۰۰هزار نفر آلوده به هپاتیت شدند؛ در ایران هم اولین ایدزی که وارد شد از همین خونها بود و تا کنون بیش از ۱۲۵ نفر در کشور بر اثر این آلودگی ها فوت کرده اند و نزدیک ۱۸۰۰ نفر هم آلوده هستند. البته کشورهای دیگر شکایت کردند و خسارتشان را گرفتند ولی هنوز هم ایران خسارتش را دریافت نکرده است و نه تنها خسارت پرداخت نشده بلکه فابیوس نه عذر خواهی کرده و نه پذیرفته این جنایت بزرگی که در حق ملت ایران انجام داده است.

وی اظهار داشت: این سابقه فابیوس است. لذا انتظار ما از دولت این است که برای این چنین فردی لازم نیست فرش قرمز پهن کنند، باید سابقه ی شان را مدنظر قرار داشته باشند. دولت مردان ما باید هوشمندانه عمل کنند نه ذوق زده بشوند، نه فرش قرمز پهن کنند، نه بدون هیچ تدبیری بیایند یکدفعه قرار داد های اقتصادی با این ها داشته باشند؛ چون سابقه منفی اینها نشان داده است که قابل اطمینان نیستند. متاسفانه پس از مذاکرات یک فضای احساسی رسانه ای ایجاد شده است که بستر سرمایه گذاری در ایران باز شده و این تمایلات در کشور های دیگر هست که بیایند با ایران ارتباط برقرار کنند. باید دقت کرد که اینها که دارند می آیند دلشان برای ما نسوخته بلکه دنبال منافع خودشان هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز اظهار داشت: باید توجه کنیم که فابیوس رابطه اش با اعراب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل بسیار خوب است، هم روابط گسترده اقتصادی دارند و هم روابط نظامی؛ لذا باید توجه کرد که اگر می خواهند با اینها قراردادی امضا کنند هیچ موقع منافع آنها را به ما نمی دهند و براحتی ممکن است ایران را مانند سال های گذشته بفروشند به اعراب و اسرائیل.

بهرامی در پایان افزود: این آقای فابیوس نه تنها خسارت پرونده خون های آلوده را نداده است بلکه عذرخواهی هم نکرده، لذا حداقل خواسته ملت ایران این است که دولت، فابیوس را مجبور به عذرخواهی کند و اقدام کند به پرداخت خسارت. نکته دیگر مواضع خصمانه فرانسه علیه ایران است که باید مدنظر قرار بگیرد که همیشه در مذاکرات نقش پلیس بد را داشته اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها