وضعیت اضطراری در شمال سینا تمدید شد

دولت مصر طی صدور حکمی، وضعیت اضطراری بخش هایی از شمالی صحرای سینا را برای سه ماه دیگر تمدید کرد. این مناطق 9 ماه است که در وضعیت اضطراری هستند تا دولت بتواند تلاش های ضد دولتی افراط گرایان را مهار کند.
کد خبر: ۸۵۴۵۹۲۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بسیج جهانی، به موجب حکمی که ابراهیم محلب نخست وزیر مصر صادر کرده و جراید رسمی مصر نیز آن را منتشر کرده اند «بخش محدودی از سینا، سه ماه دیگر در وضعیت اضطراری باقی خواهد ماند .این منطقه از سمت شرق از تپه رفح تا مرزهای بین المللی ادامه دارد و از غرب نیز از غرب عریش تا کوه الحلال، از سمت شمال از غرب عریش تا ساحل و خطوط مرزی  رفح، و از سمت جنوب از کوه الحلال تا منطقه مرزی العوجه ادامه دارد.»

این حکم به وقت محلی از ساعت یک بامداد روز یکشنبه تا سه ماه آینده به اجرا در خواهد آمد و به موجب آن از ساعت هفت شب تا شش صبح حکومت نظامی می باشد؛ به جز عریش که حکومت نظامی از نیمه شب آغاز می شود.

وضعیت اضطراری برای اولین بار در اکتبر سال گذشته پس از کشته شدن دست کم 33 سرباز در حمله گروه تروریستی "ولایت سینا" به یک مقر نظامی در شمال سینا وضع شد. از آن زمان دو بار و هر بار برای سه  ماه تمدید شده است.

ارسال نظرات