مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه قرچک:

زنان پشتیبانی کنندگان معنوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند

مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه قرچک : پروژه بررسی نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد جمع آوری اسناد بانوان در شهرستان قرچک آغاز شده است.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۲۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزای بسیج؛ معصومه شهسواری مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک در جلسه نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و ارزنده ای ایفا کردند، اظهارداشت: پروژه بررسی نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد جمع آوری اسناد بانوان در شهرستان قرچک آغاز شده است.

 مسئول بسیج جامعه زنان قرچک گفت: به همت بسیج جامعه زنان و پیشکسوتان آن عرصه، مادران و همسران شهداء جمع آوری می شود.

 وی با بیان اینکه نقش زنان از قیام خرداد 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی از آثار نقش و حضور زنان در پیروزی انقلاب است افزود: آثار مجاهدت همسران و مادران شهداء در هشت سال جنگ تحمیلی، زنان شهید انقلاب و دفاع مقدس، پشتیبانی و جمع آوری کمک های زنان به صورت نقدی و غیر نقدی در دفاع مقدس با همکاری ارتش، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی و ادارات اطلاعات مربوطه انجام خواهد شد.

وی گفت: تشویق رزمندگان برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، خاک سپاری شهداء، رسیدگی به مجروحین از مهمترین نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که با همکاری نهاد های مربوطه محور تحقیق و پژوهش قرار خواهد گرفت.

شهسواری ادامه داد: آموزش نظامی زنان ، تبلیغات و موضوعات فرهنگی، معرفی جانبازان و شهدا، تشکیل سپاه و بسیج خواهران ، نقش زنان در بهداری رزمی و جنگ نوین، معرفی آثار زنان شهید و ایثارگر، تاثیرات جنایات جنگی بر زنان و کودکان در دفاع مقدس و زنان و ولایت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تبعیت از ولایت است.

وی افزود: مادران و همسران شهداء و ایثارگران به عنوان پشتیبانی کننده گان معنوی هشت سال دفاع مقدس هستند که در تشویق و حضور رزمنده گان در جنگ تحمیلی نقش اساسی داشتند.

شهسواری در پایان به آثاری که قرار است با نهادهای مربوطه جمع آوری شود اشاره کرد و عنوان کرد: تقسیم بندی و برنامه ریزی برای انجام جمع اوری آثار با حضور نهادهای مختلف باید انجام شود تا بتوانیم با جمع آوری آثار آن را برای آیندگان و جوانان به یادگار بگذارم تا فرهنگ ایثار و شهدا را درک کنند.

ارسال نظرات