امام جمعه اردکان :

نتیجه برجام باید موجب تقویت عزت ملت ایران بشود

امام جمعه اردکان با اشاره به توافق صورت گرفته در مذاکرات هسته ای گفت : نتیجه برجام باید موجب تقویت عزت ملت ایران بشود.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۹۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفظ خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری گفت : انتظار ما از مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی این است که بدون تأثیر از تبلیغات و فشارهای احتمالی در چارچوب قانون ، این توافق نامه را مورد بررسی قرار دهند .

وی افزود : در تصویب این برنامه باید مصالح نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران در نظر گرفته شود و اگر بندی از این توافق نامه خلاف مصالح نظام است و یا راه نفوذ بیگانگان را باز می کند باید جلوی آن گرفته شود .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : نتیجه برجام باید موجب تقویت عزت ملت ایران بشود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری ضمن تشکر از تلاش های دانش آموزان ، اولیاء آنان ، مربیان و معلمان دلسوز کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان اردکانی را مایه افتخار برای همه دانست و افزود : ان شاالله در عرصه های دیگر نیز شاهد افتخار آفرینی این جوانان باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر به وجود گسترده مراکز آموزش عالی مناسب در شهرستان اردکان اشاره کرد و به دانش آموزان و خانواده های آنان توصیه کرد در انتخاب رشته به این مراکز آموزش عالی نیز توجه ویژه ای داشته باشند تا دانش آموزان در صورت امکان در شهر خود به تحصیل ادامه دهند تا از مسائل و تبعات حضور در شهرهای دیگر و همچنین حضور دانشجویان سایر شهرها در دانشگاه های اردکان جلوگیری شود .

وی افزود : کنکور نباید هدف باشد و نباید کسی بخاطر عدم کسب رتبه بالا نا امید و افسرده شود .

خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مرحوم آیت الله طالقانی اظهار داشت : نماز جمعه یک میتینگ بزرگ سیاسی و مذهبی است که هر هفته می تواند در جهت وحدت و اتحاد مردم نقش اساسی داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه اول ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیون افراطی را تسلیت گفت و به بیان گوشه ای از تاریخچه قبرستان بقیع و اهمیت و جایگاه آن پرداخت .

وی گفت : این قبرستان برای ما مقدس است ولی وهابیون بخاطر تعصبات اعتقادی و جمود و خشکی تفکرات خود و دوری از معارف اهل بیت که ناشی از افراط است قبور ائمه و اهل بیت (ع) و حتی قبور بزرگان اهل سنت را نیز تخریب کردند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : ساختن قبور اهل بیت دستور دین ما و شیوه ائمه (ع) است .

وی افزود : وهابیون ساخته دست استعمار هستند و امروز داعش نیز ادامه دهنده راه آنان است که توسط استعمار و در رأس آن آمریکا و اسرائیل حمایت می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به ادعای استکبارجهانی در مبارزه با تروریسم گفت : اگر آمریکا و اسرائیل راست می گویند که با تروریست مخالفند و دلسوز مسلمانان و خیرخواه مظلومان منطقه هستند دست از حمایت از گروه تروریستی داعش بردارند چرا که این گروه اگر حمایت نشود خود به خود از بین خواهد رفت .

گرامی داشت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای و لزوم کسب مهارت توسط جوانان از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات
آخرین اخبار