زائران پیاده امام هشتم(ع) بافق وارد بهاباد شدند

استقبال بی نظیر و باشکوه مردم ولایت مدار بهاباد از کاروان پیاده زائران امام رضا(ع)

کاروان زیارتی پیاده بسیجیان محبان الرضاء(ع) شهرستان بافق در میان انبوه جمعیت وارد شهرستان بهاباد شد و در بدو ورود مورد استقبال معاون فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده نیروی انتظامی و رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین و مردم ولایت مدار بهاباد قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۶۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: کاروان زیارتی پیاده بسیجیان محبان الرضاء(ع) شهرستان بافق در میان انبوه جمعیت وارد شهرستان بهاباد شد و در بدو ورود مورد استقبال معاون فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده نیروی انتظامی و رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین و مردم ولایت مدار بهاباد قرار گرفتند.

در حاشیه این سفر حجه الاسلام طباطبایی مدیر کاروان پیاده محبان الرضا(ع) شهرستان بافق در رابطه با این سفر افزود: این کاروان مسیر هزار و صد و هیجده کیلومتری بافق تا مشهد را به مدت سی روز پیاده طی می کند و از شهرستان های بهاباد، طبس، فردوس، گناباد، تربت حیدریه عبور خواهند کرد.

وی اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی و برگزاری مراسم های مختلف دینی و بصیرتی از مهمترین فعالیت زائران در طول این سفر اعلام کرد.

طباطبائی گفت: کوچکترین عضو این کاروا ن را نوجوان 13  ساله است و بزرگترین عضو کاروان نیز فردی 70 ساله می باشد.

گفتنی است ۱2۰ زائر و عاشق علی بن موسی الرضا(ع) که از شهرهای بافق، بهاباد، یزد، مهریز و اصفهان هستند مسافت ۱۰۱۸ کیلومتری بافق تا مشهد را به عشق امام رئوف به مدت یک ماه پله پله طی خواهند کرد.

اولین سفر کاروان زیارتی پیاده بافق در شهریور ماه ۱۳۷۲ متشکل از ۳۶ نفر از عاشقان و شیفتگان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای اولین بار در کشور رقم خورد.

از برنامه های جنبی این کاروان در بهاباد شرکت در مراسم نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد جامع بهاباد بود و سپس اعضای این کاروان جهت استراحت به مقبره آخوند ملا عبدالله بهابادی رفته تا پس از استراحت فردا صبح جمع پس از خواندن دعای ندبه  در کنار مرقد آخوند ملا عبدالله بهابادی سفر خود را آغاز کنند.

این کاروان مسیر خود را از شهرستان بهاباد و روستاهای درب هنز، احمد آباد، کریم آباد، علی آباد، رحیم آباد و خیرآباد و دهنو ملا اسماعیل تا معدن چادرملو و سپس به طرف ساغند و طبس ادامه می دهد تا به مشهد مقدس برسند.

ارسال نظرات