خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

دولت‌ها پرونده هسته‌ای ایران را سیاسی می‌کنند

معاون سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید براینکه دولت ها پرونده هسته ای ایران را سیاسی می کنند، گفت: واقعیت این است که نیازما به تکنولوژی هسته ای اصلا سیاسی نیست و هردولتی که روی کاربیاید ما به این تکنولوژی نیاز داریم.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۷۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود قاسمی در افتتاحیه هفتمین دوره خط امام (ره) و طرح ولایت استانی که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی افزود: کشور ایران به ۱۰ مورد کاربردی انرژی هسته ای به شدت نیازدارد.

وی نیاز به فناوری انرژی هسته ای را یکی از دلایل مذاکرات عنوان کرد و اظهارداشت: تکنولوژی هسته ای یکی از راه های جبران عقب ماندگی های ۲۰۰ سال اخیر در زمینهتکنولوژی است.

معاون سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تولید برق را یکی دیگر از دستاوردهای انرژی هسته ای عنوان کرد و ابراز داشت: با تولید برق از طریق این تکنولوژی می توان برق مازاد بر نیاز خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی به کشورهای دیگر صادر کرد.

قاسمی صنعت هسته ای و تولید رادیو داروها را از دیگر دستاوردهای تکنولوژی هسته ای دانست و ادامه داد: بیش از یک میلیون بیمار در کشو وجود دارد که نیاز به رادیو داروهایی دارند که ازطریق این تکنولوژی تولید می شود و باید این رادیو داروها را در داخل کشور تولید کنیم چراکه درغیراین صورت مجبوریم این داروها را از دیگرکشورها با هزینه های بسیار بالاتر خریداری کنیم که حتی بیمه نیز نمی تواند هزینه های آن را متحمل شود.

وی اصلاح نژاد دام و طیور، کشف معاون و ذخایر، پزشکی هسته ای و غیره را از دیگر کاربردهای کلی تکنولوژی هسته ای بیان کرد و گفت: کشور ایران به همه این موارد نیاز دارد چراکه ایران دارای ۵۳ نوع منابع است که دو نوع آن شامل نفت و گاز است و برای بقیه منابع و سودآوربودن آنها باید از تکنولوژی هسته ای که هزینه ها را کاهش می دهد استفاده کنیم.

قاسمی افزود: یکی از دلایلی که باید پرونده هسته ای به نتیجه برسد این است که نیازهایی را که از این تکنولوژی داریم بهره برداری کنیم.

وی به بند چهار مصوبه (ان پی تی) اشاره کرد و اظهارداشت: براساس این بند کشورهای دارای فناوری هسته ای باید این تکنولوژی را در اختیار سایر کشورها قرار دهند و یکی از دلایل محکمی که در مذاکرات برآن تاکید داریم همین بند است.

معاون سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه کشورهای امضا کننده این مصوبه در مذاکرات در مقابل این بند سکوت می کنند، ابرازداشت: سکوت این کشورها به دلیل ترس آنها نیست بلکه سکوت آنها به این دلیل است که مصوبه ای را که خودشان امضا کرده اند اجرا نمی کنند.

قاسمی به دلیل سوم پیگیری پرونده هسته ای نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ۴۰ کشور دارای تکنولوژی هسته ای هستند، عنوان کرد: از این تعداد کشور ۹کشورتکنولوژی سلاح هسته ای دارند و ایران می خواهد که جز ۳۲ کشور هسته ای بدون سلاح هسته ای باشد.

وی با تاکید براینکه ایران با سابقه تاریخی چند هزارساله مردمان باهوش حق دارد این تکنولوژی را داشته باشد، ادامه داد: یکی ازمباحثی که ذیل مذاکرات هسته ای توسط تیم مذاکره کننده ایران پیگیری می شود بحث انرژی جایگزین است.

قاسمی با بیان اینکه بودجه سرانه ملی کشور ما با توجه به قیمت نفت بسته می شود، گفت: منابع نفتی رو به پایان است و درحال حاضر روزانه ۸۴ میلیون بشکه نفت از زمین استخراج می شود که درخوشبینانه ترین حالت در ۵۰ سال آینده نفت در زمین به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کشوری مثل ایران که به نفت وابسته است تکلیفش چیست، افزود: این یکی از مباحثی است که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مذاکرات مطرح می کند چراکه بهترین جایگزین نفت تکنولوژی هسته ای است که این مهم کاملا علمی، دانشگاهی و منطقی است.

قاسمی با تاکید براینکه دولت ها پرونده هسته ای را سیاسی می کنند، اظهارداشت: واقعیت این است که نیازما به تکنولوژی هسته ای اصلا سیاسی نیست و هردولتی که روی کاربیاید ما به این تکنولوژی نیاز داریم.

معاون سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: در بسیاری از زمینه ها می توانیم دوش به دوش کشورهایی همچون بلژیک، ایتالیا، هلند و غیره خود را مطرح کنیم چرا که در زمینه هوا و فضا، سلول های بنیادی، نانو تکنولوژی و غیره حرفی برای گفتن داریم و در برخی از علوم ایران جز ۱۰ کشور اول دنیاست.

قاسمی دلیل ممانعت آمریکایی از تکنولوژی هسته ای ایران را یک دلیل سوری و پوششی بیان کرد و ابرازداشت: آنها با پروژه های مختلفی چون ایران هراسی و شیعه هراسی و غیره همه تسلیحات خود را می فروشند و ما را نیز بدنام می کنند و همین امرموجب ایجاد تنفر از ایران می شود.

وی با بیان اینکه ساخت تسلیحات اتمی توسط ایران یک دلیل کاملا رسانه ای و دروغ است، عنوان کرد: دلیل واقعی اینکه آمریکایی ها مانع پرونده هسته ای ایران هستند این است که می گویند ایران در حساسترین نقطه از منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.

قاسمی ادامه داد: براساس نظر اندیشمندان زمین قلبی دارد و ایران همان قلب زمین است و پلی است که سه قاره را به هم متصل می‌کند و دومین کشور گازی و چهارمین کشور نفتی دنیاست بنابراین آنها می گویند که اگر راه پیشرفت ایران را نبندیم ظرف چند سال آینده ایرانی ها به ما می رسند و این واقعیت دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی و آمریکا به بهانه های مختلف می خواهند مانع توسعه و آبادنی کشور ایران باشند، گفت: معتقد هستیم که تولید و استفاده از سلاح هسته ای حرام است و این در حالیست که آمریکا دارای ۱۰ هزار بمب هسته ای است که از این تعداد پنج هزار و ۷۶۵ بمب اتم آماده به کار دارد و کشوری که این تعداد بمب اتم دارد از ساخت ۵ سلاح هسته ای در کشورهای دیگر هراس دارد.

این مسئول با تاکید براینکه آمریکایی ها با پوشش رسانه ای اینگونه موضوعات به دنبال ایجاد ایران هراسی و فروش سلاح به کشورهای همسایه ایران هستند، گفت: در بحث مذاکرات هسته ای دولت تدبیر و امید کارش را با یک خوش بینی مفرد آغاز کرد و در طی مذاکرات ۲۲ ماهه واقع بین شد.

وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید کردند این فقط مذاکرات هسته ای است و نه چیز دیگر اشاره کرد و ابرازداشت: پارلمان ها سه زمان دارند که توافق هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ را بررسی کنند و نظر بدهند لذا احتمال اینکه این مهم تا انتخابات هفتم اسفند ماه ادامه یابد خیلی زیاد است.

معاون سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند اصل مذاکرات باید پیگیری شود ابرازداشت: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست بلکه هدف ایران از دستیابی به تکنولوژی هسته ای توسعه و پیشرفت صنعت است.

محمود قاسمی درپایان یادآورشد: دربرخورد با پرونده هسته ای تا روشن شدن محتوا باید با احتیاط برخورد کنیم.

ارسال نظرات