خبرهای داغ:
رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا مطرح کرد

تورم لجام گسیخته در ایران به دلیل فرهنگ غلط اقتصادی

رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه در تمام دنیا بحث تورم وجود دارد، گفت: در ایران نیز به خاطر تحریم‌ها و فرهنگ غلط اقتصادی شاهد تورم لجام گسیخته هستیم.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۶۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام غلامرضا صفایی امروز در تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه بحث سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت همواره برای انسان ها مطرح است، اظهار کرد: انسان می خواهد بداند که خوشبختی در دنیا و آخرت چیست؟

وی افزود: خوشبختی دو نوع است؛ یکی در دنیا که از طریق قدرت، ثروت و شهرت به دست می آید و دیگری مربوط به آخرت است که فردی دنیا پول و شهرت نداشته اما در آخرت اهل بهشت است.

رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا برای تبیین موضوع خوشبختی انسان با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) سعادت را در سه نکته دانست و تاکید کرد: نخستین مولفه سعادت معرفت دینی است که انسان ها دین را باید بشناسند چراکه شناخت، مقدمه عمل است و برای شناخت باید برنامه ریزی منظمی داشت.

وی اضافه کرد: زندگی دنیوی دارای گرفتاریهایی است که برای مقابله با گرفتاری ها باید راهکارهای عقلانی و درست داشته باشیم و در مواجه با گرفتاری ها باید بی طاقت نبوده و زندگی را به اطرافیان تلخ نکنیم.

صفایی در ادامه گفت: صبوری در برابر گرفتاریها و اینکه در مواقع عصبانیت نباید تصمیم گیری کرد نیز به عنوان دومین مولفه برای رسیدن به خوشبختی در دنیا محسوب می شود چراکه بی طاقتی و بی حوصلگی در کارها مشکلات را بیشتر می کند.

وی تقدیر، معیشت و برنامه ریزی برای آینده را نیز سومین توصیه باقرالعلوم(ع) در رسیدن به خوشبختی دانست و عنوان کرد: انسان در زندگی نباید دچار چشم و هم چشمی شود چراکه این باعث می شود که از راه درست درآمد زایی دور شده و به دام شیطان گرفتار شود.

رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا در پایان با بیان اینکه در تمام دنیا بحث تورم وجود دارد، عنوان کرد: در ایران نیز به خاطر تحریم ها و فرهنگ غلط اقتصادی شاهد تورم لجام گسیخته هستیم که افراد باید در این شرایط با برنامه ریزی و عقلانیت زندگی خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات