خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان تأکید کرد

ضرورت تقویت و فعال کردن گروه‌های هنری در سطح شهرستان‌ها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان بر فعال کردن گروه‌های هنری در سطح شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: با تقویت این گروه‌ها شاهد تولید و ایجاد آثار انقلابی و اسلامی هنرمندان خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۸۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول کرمی در جلسه کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌های استان همدان اظهار کرد: بسیج هنرمندان در سال‌های گذشته توانسته فعالیت‌های زیادی را انجام دهد که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه‌های مختلف پرداخت.

وی افزود: این سازمان برای نخستین بار به شناسایی شهیدان هنرمند در سطح استان پرداخت و در سال گذشته یادواره شهدای هنرمند استان برگزار شد و از خانواده‌های معظم این شهدا تقدیر به عمل آمد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان بیان کرد: باید تلاش کنیم گروه‌های هنری را در سطح شهرستان‌ها فعال کنیم تا بتوانیم از طریق این گروه‌ها هنرمندان را تقویت کنیم و شاهد تولید و ایجاد آثار انقلابی و اسلامی هنرمندان باشیم.

وی گفت: تولید آثار هنری با محتوا و آموزش هنرمندان متعهد مهمترین وظیفه بسیج هنرمندان استان است همچنین حمایت از تولید آثار فرهنگی که برگرفته از تاریخ و فرهنگ اصیل، دینی و معنوی کشور است، در دستور کار اینسازمان قرار دارد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج نهاوند با اشاره به سخن امام علی(ع) که فرمودند اخلاص در عمل باید برای رضای خدا باشد، گفت: در نظر گرفتن رضای خدا باعث رضایت خلق خواهد شد همچنین کوتاهی آرزو از دیگر جنبه‌های اخلاص در عمل است که هر چه این مساله در زندگی بیشتر مدنظر قرار گیرد تعلقات به دنیا کمتر شده و عمل سمت و سوی خدایی می‌گیرد.

پورمهدی افزود: اکنون خوشحالیم که در جمع مسئولان پرتلاش بسیج هنرمندان که با توجه به حساسیت زیاد هنر وهنرمند در جامعه وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند، هستیم و امیدواریم بتوانیم هر چه بیشتر در جهت رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند نیز گفت: هر کجا و در هر نقطه و هر فضایی فعالیت فرهنگی صورت گیرد کمک حال حوزه فرهنگ است، ما هم خود را موظف می‌دانیم که از فعالیت‌های فرهنگی حمایت کنیم.

محمود مصباح با بیان اینکه اثری ماندگار است که به هنر آغشته باشد وگرنه ماندگاری ندارد، تصریح کرد: هنرمندان دارای دل‌های پاکی هستند و از هر ابزاری برای به تصویر کشیدن هنر خود استفاده می‌کنند بنابراین باید بتوانیم آن‌ها را در جهت رسیدن به اهداف مقدس حمایت کنیم به طوریکه حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی حمایت هر چه بیشتر با بسیج هنرمندان را دارد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند نیز بیان کرد: کانون بسیج هنرمندان نهاوند دارای ۵۴۰ عضو فعال در حوزه‌های مختلف شعر، داستان، عکس، فیلم، تجسمی و ... است که توانسته اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهند.

وی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری، برپایی عصر شعر و خاطره با حضور شاعران برجسته شهرستان و راویان دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌های مختلف ادبی و هنری و تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، تولید آثار نمایشی تجسمی و موسیقیایی را از اقدامات انجام شده توسط این کانون در سال ۹۴ دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات