یک کارشناس طب سنتی عنوان کرد

معرفی برنامه استاندارد غذایی برای رفع بسیاری از بیماری‌ها

یک کارشناس طب سنتی برنامه استاندارد غذایی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۹۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج سید جواد علوی درباره برنامه استاندار غذایی اظهار کرد: برنامه استاندارد رژیم غذایی مناسبی است که افراد می‌تواند 3 تا 4 هفته آن را رعایت کنند.

به گفته وی بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات گوارشی, دردهای مفصلی, سردردها, یبوست و ... با رعایت این رژم برطرف می‌شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: برای نتیجه بهتر از این برنامه می‌توان صبح ناشتا 2 قاشق غذاخوری خاکشیر را با آب جوش همره با نبات یا عسل مصرف کنند.

برنامه استاندارد غذایی

صبحانه:

نان سنگک برشته همراه با مربای سیب یا بالنگ یا "به" یا شیره انگور

وعده ناهار:

برنج چلو (برنج آبکش) با کمی زیره همراه با گوشت سینه یا فیله مرغ بدون چربی یا گوشت راسته گوسفند بدون چربی به صورت کباب شده یا ته‌چین یا آب‌پز(کم آب طبخ شود) مصرف شود.

-نکته قابل توجه این است که در طول رعایت این رژیم از مصرف غذاهای آبکی باید خودداری کرد.

وعده شام:

شام می‌توان مانند وعده ناهار مصرف شود یا می‌توان فالوده سیب همراه با نان سنگک مصرف کرد به این ترتیب که چند عدد سیب را بدون پوست رنده کرد همراه با عرقیاتی مانند گلاب و بیدمشک همراه با زعفران و عسل مصرف شود.

-در طول مدت رعایت برنامه استاندار بهتر است که افراد از مصرف موادغذایی که در این رژیم نامی از آنها نبرده شده است مصرف نکنند.

-مصرف آب و چای از نیم ساعت قبل تا 2 ساعت بعد از غذا ممنوع است. بهتر است افراد در مدتی که این برنامه استاندارد غذایی را اجرا می‌کنند از استرس و حالات روحی و روانی شدید پرهیز کنند.

-در صورت احساس ضعف افراد می‌توانند یک قاشق عسل موم دار را زیر زبان خود گذاشته تا آرام آرام قند خون بالا رفته و ضعف از بین رود.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت ساعت‌های غذاخوردن باید منظم باشد.

ارسال نظرات