آیت الله اعرافی در خطبه های نماز عید فطر میبد:

نماز عید فطر پیوند شما را با ولایت و امامت تقویت می کند

امام جمعه میبد بیان اینکه نماز عید فطر با ولایت و رهبری گره خورده است اظهار کرد: امروز امت اسلام از فاصله رهبری و اهل بیت رنج می برد اما شما این مدال افتخار را دارید که در کنار اهل بیت و پیرو اهل بیت بودید و نماز عید فطر پیوند شما را با ولا یت و امامت تقویت می کند.
کد خبر: ۸۵۴۲۹۳۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،حجت الاسلام علیرضا اعرافی امام جمعه میبد در خطبه های نماز عید فطر،پیروزی نماز گزاران و روزه داران در انجام وظایف الهی را به آنها تبریک گفت .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عید فطر چند پیام دارد ؛توجه به آخرت و قیامت را یکی از این پیام ها خواند و گفت : نمازگزاران روزی با همین وضع ما در پیشگاه خدا محشور خواهیم شد و آنچه که آن روز به درد ما می خورد اعمال و کردار ما در این دنیا است.

اعرافی در ادامه با اشاره به برخی از مسائل استان گفت:امروز استان یزد و شهرهای آن نیازمند سیاستگزاری هایی درچند محور اساسی است. 

امام جمعه میبد مساله آب را یکی از راهبردی ترین مسائل استان یزد عنوان کرد و گفت:آب از مشکلات اساسی امروز و آینده استان یزد و استانهای مرکزی کشورست و دراین زمینه مسئولان موظفند هم بحث کشاورزی را بازسازی و علمی و کارشناسی کنند هم در صنعت به مساله آب دقت شود و هم ما در صرفه جویی آب دقت لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ استانهای مرکزی از جمله استان یزد و شهرهای آن نیازمند پروژهای مهم انتقال آب هستیم خاطرنشان کرد:در این زمینه یک پرژه اجرا شده است ولی کافی نیست و پروژه های بعدی هم سرعت لازم را ندارند.

اعرافی گفت:درخواست مردم استان یزد و شهرستان میبد از کشور و دولت و از مسئولان این است که مقوله خط انتقال آب به استان یزد و استانهای مرزی را جدی تر پی گیری کنند .

وی محیط زیست و آلاینده های صنعتی را یکی دیگر از راهبردهای استان یزد خواند و گفت:آلایندگی های صنعتی حیات را بر استان یزد تنگ کرده است و ضرورت دارد در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و مهار آلاینده ها امروز اقدام شود و این اقدام باید سراسر استان را در بر گیرد .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه مهار آلایندگی های صنعتی نیازمند یک طرح جدی و کامل و اساسی است افزود: صنایع سبز و پاک باید به منطقه بیاید و همه برنامه ها و توسعه ها باید پیوست محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشد و تصمیمات استان هم باید عادلانه وجامع باشد و همه شهرها ومناطق را در بر بگیرد .



ارسال نظرات