امام جمعه ابرکوه:

توافق هسته ای مرهون مقاومت ملت، ارشادات رهبری و هوشیاری تیم مذاکره کننده/ شورای نگهبان اسلامیت نظام

امام جمعه ابرکوه مطرح کرد: آنچه که مهم است اینکه همه و همه توصیه مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهیم و پا را از گلیم خود دراز تر نکنیم.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۷۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه ضمن تبریک فرارسید عید سعید فطر گفت: شما نماز گزاران و مومنین روزه دار از فردا تولدی دوباره خواهید داشت . ساعت 7:30 صبح فردا همه و همه در مصلای عید، جنب بهشت زهرا حضور یابید.

شورای نگهبان اسلامیت نظام است
حجت الاسلام حسینی در سالروز سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی خاطر نشان کرد: این شورا که عماد دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مومنین است در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی رفیع دارد. چرا که حافظ و مفسر قانون اساسی است و در نهایت، اسلامیت نظام است.


حسینی افزود: گر چه در این سه دهه گروها، اشخاص و جریان های سیاسی همصدا با بیگانه سعی در تنزل جایگاه این شورا و صلاحیت های آن در حوزه نظارت شده داشتند، اما این مجموعه بحمدالله اقتدار خود را حفظ کرد، چرا که بحث نظارت فقط در ایران نیست بلکه شیوه ای متداول و قانونی در همه کشورهای جهان است.

 

توافق هسته ای مرهون مقاومت ملت، ارشادات رهبری و هوشیاری تیم مذاکره کننده است/ عید فطر عید ظفر
خطیب جمعه ابرکوه اظهار کرد: سر انجام پس از دوازده سال تهاجم همه جانبه اردوگاه استکبار به سردمداری آمریکا جهت جلوگیری از رسیدن ملت ایران به حق مسلم خود در بحث انرژی هسته ای، به واسطه مقاومت و پایداری ملت، هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری و بردباری تیم مذاکره کننده طعم شیرین عید فطر را برای ملت ایران مضاعف و فطر را عید ظفر کرد.


وی ضمن تشکر از مدافعان حق ملت ایران در سنگر دیپلماسی و نقش اساسی دولت در حل مناقشه هسته ای تصریح کرد: امریکا و غرب حتی حاضر به پذیرش فعال بودن دو تا سه دستگاه سانتریفیوژ در ایران نبودند و اگر می توانستند پیچ  و مهره هسته ای ایران را باز می کردند.


حسینی گفت: اما به لطف خدا مصوبه قاطع مجلس همسویی در هدف را افزون کرد و ترسیم خط قرمز برای مذاکره کنند گان فرصت چانه زنی گروه 5+1 را گرفت و آنان را ناگزیر کرد که حق مسلم ایران را در رسیدن به جایگاه جهانی به عنوان یک کشور مقتدر هسته ای به رسمیت بشناسند.


امام جمعه همچنین از افرادی که از سر دلسوزی همواره مذاکرات را نقد می کردند و البته مخالف نبوده و سرآمد همه از ارشادات بصیرانه و حمایت های مقام معظم رهبری نسبت به تیم مذاکره کننده تشکر و قدردانی کرد.


حسینی اسرائیل و خصوصا شخص نتانیاهو سرانجام توافق را یک کاپیتالسیون توصیف کردند که ایران را به عنوان یک کشور نیرومند هسته ای به قدرت برتر جهانی تبدیل خواهد کرد.


پا را از گلیم خود دراز تر نکنیم
وی با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه‌ رئیس جمهور تصریح کرد: توصیه های مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و پا را از گلیم خود دراز تر نکنیم .


امام جمعه ابرکوه ادامه داد: چرا که ایشان در پاسخ به نامه‌، با تشکر از زحمات ایشان و تلاش هیئت مذاکره‌کننده‌، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند و با توجه به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.


حسینی با اشاره به اوضاع نابسامان مردم بی گناه یمن گفت: رژیم کافر آل سعود نه فقط حرمت ماه رمضان را شکست بلکه برای یک ساعت هم به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل اعتنائی نکرد، تا فرصتی برای رسیدگی به اوضاع فاجعه بار مردم یمن فراهم نشود!

ارسال نظرات