خبرهای داغ:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

بدحجابی امنیت روحی و روانی جامعه را به خطر می اندازد

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت:بدحجابی امنیت روحی و روانی جامعه را به خطر می اندازد و برنامه های دین اسلام مي خواهد اين خطر را حذف کند.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۹۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام حیدر کوثری در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه پیام نور بوکان برگزار گردید ضمن سخنانی با اشاره به آیه ی 31 سوره مبارکه نور گفت:آن چه نظر اسلام در خصوص حجاب بانوان است وحداقلي است که اسلام مي خواهد، در وحله ی اول پوششي است که بايد بدن را بپوشاند و دوم پوششي که انگشت نما نکند و جلب توجه نکند، يعني تحريک کننده نباشد.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان افزود: همان گونه که در معارف فقهي آمده است حکم حجاب همه ي زنان مسلمان را شامل مي شود واز اين آيات قرآن معلوم مي گردد آشکار کردن هر نوع زينت مورد نهي پروردگار عالم، از جمله گناهان است که خداوند مرتکبان آن را به توبه فرا خوانده و در پايان همين آيه فرموده است: اي مؤمنان همگي به سوي خداوند توبه کنيد، باشد که رستگار گرديد.

حجت الاسلام کوثری با عنوان اینکه چادرتأمين کننده امنيت و آرامش زن به شمار مي آيد گفت: وقتي زن پوشيده، سنگين و متين از خانه بيرون رود و با عفت باشد، افراد فاسد و هرزه جرئت نمي کنند آزارش دهند.

وی تصریح کرد: چادر يا هر پوشش گسترده اي که زنان روي لباس هاي خود بپوشند و بدن ، زيبايي ها و اندام خويش را بدان وسيله از نگاههاي آلوده محفوظ دارند ، مرزي است که زنان داراي هويت فرهنگي و منزلت انساني و معنوي را از زنان بي هويت ، غربزده ، ناآگاه و اسير بند هوا و هوس جدا مي سازد و امنيت آنان را تضمين مي کند.

حجت الاسلام کوثری در پایان سخنان خود گفت: پوشيدگي زن علاوه بر آثار مثبتي نظير آرامش دروني ، امنيت، مصونيت زن و جامعه از مفاسد اجتماعي، رشد و پرورش استعدادهاي زن، تحکيم خانواده، سلامت نسل، صيانت ارزش هاي والاي زن، موفقيت هاي معنوي و اطاعت از پروردگار را به همراه دارد، نيز از زيان هايي نظير تزلزل خانواده، ايجاد جو غفلت، سقوط ارزش هاي زن، بلوغ زودرس جنسي جوانان، اسارت روح و غضب پروردگار پيشگيري مي کند.

ارسال نظرات