40 گروه دانشجویی عازم اردوهای جهادی می شوند:

تابستان کویر؛ بهار « اردوهای جهادی»

شاید آغاز تابستان را فصل میوه های آبدار رنگارنگ بدانید؛ فصل فراغت؛ فصل تفریح و شادی اما برای بعضی ها تابستان یعنی «اردوی جهادی»
کد خبر: ۸۵۴۲۵۳۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، تقریبا یک ماه از آغاز فصل تابستان، فصل فراغت و فصل سفرهای تابستانی می گذرد. هر چند به علت تقارن تابستان با ایام ماه مبارک رمضان و به علت شان و منزلت این ماه عزیز سفر و گشت و گذار از رونق افتاد، اما با پایان یافتن  ماه خوب خدا سفرهای تابستانی هم جان تازه ای خواهد گرفت.

شما تابستان ها کجا می روید؟ کجا آب و هوا عوض می کنید؟ چه مناطق خوش آب و هوایی می شناسید که خستگی 9 ماه کار را از تنتان بیرون کند؟

آیا حاضرید خدمت به خلق را فدای سفر و تفریح خود کنید؟ شاید جواب خیلی ها به سوال آخر منفی باشد. اما بد نیست بدانید کسانی هستند که پاسخشان به این سوال مثبت است. کسانی که فراغت از کار و تحصیل آغاز جهادشان را رقم می زند. کسانی که شاید می توانستند مانند خیلی های دیگر به کار و زندگی خود برسند، به دنبال تفریح خود باشند و نهایتاً از فقر و تبعیض بنالند تا ادای دینی هم به هموطنان خود کرده باشند.

شاید آغاز تابستان را فصل میوه های آبدار رنگارنگ بدانید؛ فصل فراغت؛ فصل تفریح و شادی اما برای بعضی ها تابستان یعنی «اردوی جهادی» .

متن پیش رو حاصل گفت و گوی خبرنگارعصرفرهنگ، با محمد حسین نمونه، دانشجوی رشته تحصیلی الکترونیک دانشگاه یزد و مسئول بسیج سازندگی و اردوهای جهادی بسیج دانشجویی یزد است.

چه تعدا گروه جهادی در استان یزد فعالیت می کنند؟

تا پیش از این تنها 2-3 گروه جهادی در استان فعالیت می کرد. اما تقریباً دو سالی می شود که اردوهای جهادی در یزد جان تازه ای گرفته است تا جایی که امسال حدود 40 گروه جهادی در استان فعالیت می کند.

40 گروه؟ به نظر استقبال از اردوهای جهادی در استان خیلی خوب بوده است.

 40 گروهی تنها گروه تمام بسیج دانشجویی های استان را شامل می شود. چشم انداز ما این است که هر دانشکده ای یک گروه جهادی برای خود داشته باشد.

مقصد گروه های جهادی استان کدام مناطق کشور است؟

قبلاً بیشتر اردوها، اردوهای خارج از استان بود، مثلاً جهادی کاران استان به استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و کرمان سفر می کردند، اما به این نتیجه رسیدیم که اردوهای داخل استان فواید بیشتری خواهد داشت.

چطور به این نتیجه رسیدید؟

ببینید، گروه های جهادی یک سری ماموریت دارند که برای رسیدن به آن ها باید چند مولفه را در کارهای خود رعایت کنند. مهمترین مولفه در یک حرکت جهادی استمرار است. گروه های جهادی باید تا رسیدن به نتیجه در منطقه حضور داشته باشند. لذا سفرهای درون استانی را برگزیدیم تا توانایی رسیدگی مستمر به پروژه ها را داشته باشیم.

جهادگران استان یزد طی این اردوها چه اقداماتی انجام می دهند؟

در زمینه پرژه های عمرانی امسال احداث یک پل، احداث چندین کانال آب و جوی سیمانی، تعمیر و مرمت مساجد و گلزار شهدا و تعمیر و مرمت خانه های نیازمندان معلول و ناتوانی که قبلا شناسایی شده اند، در دستور کار م قرار دارد.

اما؛ از آنجا که خوشبختانه استان ما در مقایسه با سایر استان ها چندان محروم محسوب نمی شود کارهای عمرانی هم خیلی اولویت ندارد. کارهای ما بیشتر فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مردم یزد چگونه می توانند در اردوهای جهادی شرکت کنند؟

علاقه مندان برای شرکت در اردوهای جهادی می توانند از سامانه پیامکی 66000351456 برای ثبت نام استفاده کنند. اما باید بدانید اولویت کار ما، دانشجویان هستند. یعنی غالبا اعضای گروه را دانشجویان و تعداد کمی از فارغ التحصیلان تشکیل می دهند. هر چند اگر یکی از همشهریان علاقه مند به حضور در گروه های جهادی بود دست رد به سینه اش نمی زنیم؛ اما اردو دانشجویی است و دانشجویی اداره می شود.


ارسال نظرات