عبدالملکی:

اسرار نهفته در اذان و اقامه مقدمه‌ای برای درک نماز است

کارشناس خبره رشته اذان گفت: اسراری که در اذان و اقامه وجود دارد مقدمه‌ای برای درک نماز است و انسان را برای رسیدن به حقیقت نماز آماده تر می کند.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۸۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سروان محمدمهدی عبدالملکی در جمع شرکت‌کنندگان در کارگاه مهارت آموزی موذنی، مکبری و تعقیب خوانی در تیپ 32 انصارالحسین(ع) که در دارالقرآن برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در خصوص منزلت و جایگاه اذان فرمودند «اذان‌گویان امت من با پیامبران و راستگویان و شهیدان برانگیخته می‌شوند».

وی افزود: جبرئیل(ع) اولین کسی است که اذان را بر روی زمین گفته است، او برای اجرای این مأموریت در حالی بر زمین فرود آمد که سر مبارک رسول خدا(ص) بر بالین امیرمومنان بود و در همان حال اذان و اقامه را گفت، رسول خدا به امیرمومنان فرمود آیا آنچه را جبرئیل گفت شنیدی؟ حضرت علی (ع)جواب داد بله، رسول خدا فرمود برو بلال را فرا بخوان و اذان را به او یاد بده و بعد از جبرئیل و حضرت علی، بلال اذان و اقامه را خواند.

کارشناس خبره در رشته اذان و مکبری با بیان اینکه در اسلام اذان و اقامه اهمیت ویژه ای دارد، اظهار داشت: کسی که 10 سال اذان بگوید خداوند متعال مقام موذن را در رتبه حضرت ابراهیم می داند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باید در مورد نماز و اسرار آن مورد توجه قرار بگیرد مسئله اذان و اقامه قبل از نماز است چراکه اسراری که در اذان و اقامه وجود دارد مقدمه‌ای برای درک نماز است و انسان را برای رسیدن به حقیقت نماز آماده تر می کند و توجه به آن انسان را نسبت به حقیقت این عمل آگاه تر می سازد.

عبدالملکی تصریح کرد: در اذان و اقامه که مشتمل بر تکبیر و تهلیل و شهادت بر رسالت و ولایت و دعوت به سوی فلاح و رستگاری است و در پایان نیز با تکبیر و تهلیل تمام می شود اسرار بسیار مهمی وجود دارد.

وی اظهار داشت: برخی از علما، عرفان و اخلاق و ندای موذن را یادآور ندایی دانسته اند که در روز قیامت همه را برای حضور در محشر فرا می خواند.

کارشناس خبره رشته اذان خاطرنشان کرد: ثواب نماز همراه با اذان و اقامه با نماز بدون اذان واقامه بسیار متفاوت است و علاوه بر ثواب در حقیقت روح نماز نیز فاصله زیادی وجود دارد.

شرکت‌کنندگان در این کارگاه با نحوه قرائت صحیح اذان و اقامه آشنا شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات