اختتامییه جلسات نورانی تفسیری و اخلاقی ماه مبارک در سپاه کربلا

مراسم اختتامییه جلسات نورانی و معنوی ماه مبارک رمضان در مباحث تفسیر قران مجید(سوره لقمان) و اخلاق اسلامی با سخنرانی آیه الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با حضور پاسداران و بسیجیان ولایتمدار درحسینیه سپاه کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۷۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵



خبرگزاری بسیج مازندران، مراسم  اختتامییه برنامه عقیدتی سپاه کربلا در حالی برگزار شد که در صبح بیست و هشتمین روز ماه مبارک رمضان علاوه بر  پاسداران و بسیجیان ولایتمدار سپاه کربلا،  پاسداران  سپاه مرکز استان(ساری) هم  در آن محفل نورانی و قرانی حضور پیدا کرده بودند.

این مراسم که همچون برنامه های عقیدتی و معنوی  ویژه ماه مبارک بغیر از پنجشنبه ها هر روز کاری در ماه  رمضان المبارک اجرایی می شد قرار است پس از وقفه دو هفته ای، آزمونی از پاسداران ستادی حاضر در جلسات به عمل آید.

در برنامه اختتامییه آیه الله طبرسی با اشاره به در امان نبودن لحظات انسان از شر شیطان گفت:  در مقابل شیطان که انسان را به زشتی می برد، فرشته هایی هم وجود دارند که متذکر  انسان به سمت خوبی می شوند.

 ایشان با توصیف اینکه انسانیت غیر از بشریت است افزود:همه در عالم مادی بشر هستند و این ما دنبال انسانیت هستیم که نیازمند قرار گرفتن در مسیر درست تعریف شده خدا هستیم و با تذکر لحظه به لحظه فرشتگان و در س گرفتن از شیوه  پیامبر(ص) و ائمه(ع)  خود را در صراط مستقیم حفظ می کنیم .

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران اشاره کرد: تذکر مثل غذا برای ما که هدایت شویم  لازم است، لذا غیر از ابعاد بشریتی ما انسانیت ما هم در گرو تذکر است تا غافل نشویم.

آیه الله طبرسی بدترین مرض را مرض غفلت دانست و اظهار کرد: مرض غفلت موجب مستی در قدرتی می شود که امروز در جهان بواسطه آن به راحتی سر می برند، ادم می کشند، تجاوز، جنایت و ظلم می کنند، و این مستی یعنی دوری از خدا و همراهی با شیطان وسوسه گر.

ایشان با تشریح ارکان سلوک، مشارکه، مراقبه، محاسبه و محاکمه را از ارکان اربعه  سلوک برشمرد و یاد آور شد: هرگاه این 4 ارکان در زندگی رعایت شود یعنی انسان توانست نفس سرکش را مهار کند و انوقت انسان به یقین دست پیدا می کند.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به موضوع اخیر توافق گروه 5+1 با ایران بر سر مسائل مطروحه  ازنقش هدایتگرانه و بسیار موثر مقام عظمای ولایت در آن برنامه یاد کرد و گفت: کسی که یک تنه در مقابل کفر بایستد و این همه فشار داخل و خارج و سختی را تحمل کند اگر کسی او را یاری نکند قطعا پیروز نمی گردد.

ایشان نشست های قدرتهای جهانی در قالب گروه 5+1 با ایران را که بنام جهان سوم می شناختند از ویژگی مهم جمهوری اسلامی دانست و اذعان داشت: در این نشست ها یک سو قدرتهای جهان جمع شدند و در سوی دیگر میز  دیپلمات های جمهوری اسلامی ای قرار گرفتند که اتکای به خداوند  قادر، تابعیت از ولایت فقیه و حمایت هوشیارانه ملت  را پشتوانه داشتند.

ایه الله طبرسی با یاد آوری عدم اطلاع از متن توافق ژنو گفت: علی الظاهر نفس کار در این موفقیت و پیروزی در جهاد دیپلماسی مهم است با همه سنگ اندازیهای استکباری،  بالاخره حاضر شدند توافقی را امضاء کنند که امضای ایران در راس آن است و این موضوع برای آنان خیلی سنگین است.

آیه الله طبرسی برای اخلاقی شدن تحمل سختی را ضرورت خواند و ادامه داد: فرا گرفتن درس اخلاق همچون  کوه کندن  با مژه چشم است و اگر کسی عاشق  و مصمم در فرا گیری سلوک اخلاقی انسانیت باشد با مصمم بودن و کمی تحمل در آغاز راه، خداوند یاریش خواهد کرد و شیطان از نتیجه تلاشش بی بهره شده و منصرف خواهد شد.

امام جمعه مرکز استان گفت: اخلاق تخاق است و تخلق هم علمی است همطراز علم پزشکی و ... ، لذا کتابی برای این علم نوشته شده تا ما را هدایت کند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود  در ویژگی ومناسبت ماه رمضان وماه روزه داری مومنان بیان داشت: بهترین جهاد روزه گرفتن در هوای گرم است که میراث صائم، نور، حکمت، بیداری، معرفت، شناخت و یقین است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها