خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند:

تبیین فرهنگ حجاب‌وعفاف برعهده نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان است

سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: تبیین و تشریح بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف و حفظ این کرامت بر عهده نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان و دیگر مسئولان فرهنگی کشور است.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۷۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد نادری‌فر در جلسه حجاب و عفاف شهرستان نهاوند، با بیان اینکه عفاف و حجاب ریشه در فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی دارد، اظهار کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سطح شهرستان نهاوند بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه زن و کرامت آن در ایران اسلامی افزود: زن دارای کرامت است و دید ابزاری ندارد و این هویت و فرهنگ ما است که این را نسل به نسل منتقل کرده است.

نادری‌فر ادامه داد: تبیین و تشریح بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف و حفظ این کرامت بر عهده نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان و دیگر مسئولان فرهنگی کشور است.

وی افزود: در این هفته با شعار "همدلی و همزبانی در آیین حجاب و عفاف" باید بتوانیم هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ ارزش‌های اسلامی را و همچنین سبک زندگی اسلامی و مهارت‌ها و آیین همسرداری را به بانوان آموزش دهیم.

وی چهار مجموعه را که باید در راستای تبیین فرهنگ حجاب و عفاف قوی اقدام کنند خانواده، مدرسه، دوستان و رسانه ها دانست که به ترتیب اثرگذارترین مجموعه در مساله اجتماع در خصوص مساله عفاف وحجاب هستند.

نادری‌فر اضافه کرد: با وجود اینکه امروزه بیش از ۱۴۷ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان در حال بمباران تبلیغاتی کشور بر اساس فرهنگ دلخواه خود هستند، برای مقابله با آن باید فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی را به فرزندان خود بیاموزیم.

وی بیان کرد: زنان و مادران ما باید آگاه شوند تا عفاف و حجاب و تربیت دینی را از همان دوران کودکی به فرزندانشان آموزش دهند و خانواده باید نسبت به این موضوع واقف باشد و تحت تعالیم اسلامی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات