خبرهای داغ:
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان:

تاکنون حرکت مثبت وسازنده‌ای درخصوص حجاب‌وعفاف صورت نگرفته است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان گفت: کمیته‌های مختلفی برای مبارزه با بدحجابی تشکیل شده اما تاکنون شاهد حرکت مثبت و سازنده‌ای نبوده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۴۱۰۸۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد جواد زمردیان در نشست هم اندیشی عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب مهمترین موضوع فرهنگی روز است و بزرگترین خطری که پاکدامنی جوانان را تهدید می‌کند بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف است.

وی افزود: متاسفانه امروز در جامعه شاهدیم هر فردی که ادعای روشنفکری دارد به حجاب حمله می‌کند و روی خط قرمزها دست می‌گذارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان از مدیران ادارات خواست نسبت به نوع روابط کارمندان زن و مرد اداره خود حساس بوده و اجازه ندهند بی‌عفتی در ادارات رواج پیدا کند.

زمردیان گفت: حجاب و عفاف به خوبی برای جامعه تعریف نشده و رابطه این دو مقوله به وضوح تشریح نشده به گونه‌ای که نتوانسته‌ایم جامعه را نسبت به حجاب به معنای واقعی حساس کنیم.

وی تاکید کرد: خطای جامعه ما از روزی آغاز شد که تن‌پوشی را که اسلام معرفی کرده بود، مورد بی‌توجهی قرار دادیم و به بهانه پوشیدن مانتو، چادر را به فراموشی سپردیم.

زمردیان تصریح کرد: دشمن با هدف‌گیری دقیق روی مهمترین مسئله که نفسانیت است به دنبال گسترش فرهنگ غلط خود است.

وی با اشاره به این‌که بحث حجاب و عفاف صرفاً مربوط به زنان نیست، افزود: نباید حجاب و عفاف را فقط در نوع پوشش دنبال کنیم بلکه باید در نفسانیت انسان نیز ببینیم.

زمردیان تاکید کرد: عفاف حالتی درونی است که نفسانیت را کنترل می‌کند و وظیفه کنترل غرایز انسانی را نیز بر عهده دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: حجاب وسیله‌ای برای کنترل غریزه است که با شرایط امروز و نوع پوشش برخی افراد کنترل این غریزه بسیار سخت به نظر می‌رسد.

وی از علما و شخصیت‌های مذهبی خواست که در منبرها و تریبون‌ها موضوع حجاب را درست تبیین کرده و آرایش حلال را برای جوانان و خانواده‌ها به درستی تعریف کنند تا شاهد خطای افراد جامعه نباشیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: کمیته‌های مختلفی برای مبارزه با بدحجابی تشکیل شده اما تاکنون شاهد حرکت مثبت و سازنده‌ای نبوده‌ایم.

زمردیان تصریح کرد: مسئولان باید بر نوع تولید، نحوه توزیع و فروشنده کالاها توجه داشته باشند و تقصیرات را تنها به گردن مصرف کننده نیندازند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد: موضوع عفاف و حجاب را به درستی به فرزندان خود آموزش دهند و به آداب و رسوم مبتنی بر خانواده توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات