خبرهای داغ:
امام جمعه خوی:

رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای کل جهان است

‎حجت الاسلام سیدرضی شکوری در خطبه‎های این هفته با اشاره به جنایات اسرائیل در نوع کشورهای جهان، این رژیم ملعون را تهدیدی برای کل جهان برشمرد.
کد خبر: ۸۵۴۰۱۵۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، حجت الاسلام سیدرضی شکوری در خطبههای عبادی سیاسی نماز جمعه در چهارمین هفته از ماه مبارک رمضان با قدردانی از راهپیمایی مردم در روز قدس اظهار داشت: از سال 1917 که انگلستان با صدور اعلامیه بالفور سرزمین فلسطین را میهن یهودیان اعلام کرد تاکنون رژیم صهیونیستی هر جنایتی را که در توان داشته علیه مسلمانان مظلوم فلسطین بکار برده است.

وی افزود: کشتن مبارزان، نخبگان و دانشمندان مسلمان، ایجاد ناامنی در نوع کشورهای جهان از طریق ترور و جاسوسی، مشارکت در جنایات پادشاهان عرب در سرکوب بیداری اسلامی، تجاوز به کشورهای اسلامی، زیرپا گذاشتن مقررات بین المللی و کشتن هزاران مسلمان و کودکان و زنان بی گناه در طول سالیان متمادی در حملات خود به شهرها و اردوگاه های فلسطینیان و شیعیان لبنان از جمله دیریاسین، خان یونس، قانا، جنین، صبرا و شتیلا، کفرقاسم، طنطوره، جنگ غزه، عدلون و دهها مورد دیگر که نمونه هایی از جنایات اسرائیل می باشند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه به مشکلات و عقب ماندگیهای خوی اشاره کرد و گفت: بسی جای تأسف است در اثر ضعفهای مدیران استانی در ادوار مختلف دومین شهر استان با آن همه سوابق علمی، فرهنگی و مبارزاتی امروز یکی از عقب مانده ترین شهرهای استان می باشد.

وی دربخش دیگری از سخنان، کلنگی بودن دو بیمارستان شهر، نبود طرحهای ملی، بحران آب و نبود سد، سیر نزولی مراکز آموزش عالی، خاکی بودن جاده های اکثر روستاها، تعطیلی نوع کارخانه ها و تولیدیهای شهرک صنعتی، نبود سرمایه گذاری به دلیل بروکراسی های اداری، به نتیجه نرسیدن جاده قطور پس از 30 سال، مشکلات گمرک رازی، بکارگیری مدیران ضعیف و تحمیلی را از جمله مشکلات شهرستان خوی برشمرد.

خطیب جمعه با اشاره به 20 تیر روز جهانی جمعیت نیز اظهار کرد: جمعیت هفت میلیاردی جهان که متجاوز از دو میلیارد نفر آنان مسلمانان هستند با تهدیدات جدی از قبیل فقر فرهنگی و اقتصادی، تخریب محیط زیست، گسترش سلاحهای هستهای، گسترش خشونت، افراطی گری و تروریسم، بحران آب، تغییرات شدید آب و هوا، مدیریتهای ستمگرانه به ملل جهان، بهره گیری از نانو تکنولوژی در ساخت سلاحهای اتمی و تهدید خطوط هوایی از طریق حملات سایبری و گسترش بهره گیری از هوش مصنوعی و... مواجه هستند.

ارسال نظرات