لزوم تقويت باورهاي ديني به منظور پيشگيري از اعتياد

یک نماینده مجلس به لزوم تقویت مبانی دینی بین افراد جامعه تاكيد کرد و عنوان داشت: وقتی مبانی دینی مستحکم باشد. موضوع گرایش به مواد مخدر به دلیل کسب شادی به حاشیه رفته و جوانان کمتر گرفتار این بلیه شوم می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۰۰۰۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سيد محمد سادات ابراهیمی   اظهار کرد: وضعیت مواد مخدر و اعتیاد امروز در کشور ما اسف‌بار است. تعداد زیادی از جمعیت فعال و جوان ما به این بلیه شوم مبتلا هستند. راهکارهای پیشین اکثر سلبی بوده در حالیکه می‌بایست ایجابی باشد.

وی با بیان اینکه باید دنبال راهکار پیشگیری و چگونگی فرهنگسازی برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باشیم، افزود: قوانین فعلی مبارزه با مواد مخدر بیشتر در مورد بگیر و ببندها است در حالی که این روش مقطعی موثر است و به میزان اندکی تاثیر بازدارندگی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر علاوه بر فراگیر بودن در صورت اجرای مستمر و جامع اثرات مطلوبی را برای مردم و کشور به همراه خواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی برنامه مناسب و ویژه فرهنگی برای ارتقاء سطح آگاهی مردم نداشته باشیم. اعتیاد روز به روز افزایش می‌یابد. از طرفی برخی مشکلات همچون بیکاری هم به موضوع اعتیاد دامن می‌زند و می‌توان عدم اشتغال به ویژه در جوانان را از دلایل عمده مصرف و گرایش به مواد مخدر دانست.

ابراهیمی عنوان داشت: دولتمردان باید برای اشتغال جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند. این مساله نیاز به عزم ملی و برنامه مشخص دارد که دولت لازم است این برنامه را طراحی کند و از ظرفیت حداکثری فعلی در این جهت استفاده کند.

وی خواستار حمایت و پشتیبانی مسئولان اجرایی جهت اشتغال‌زایی جوانان شد و تاکید کرد: ایجاد بستر مناسب برای تولیدکنندگان و بهره مندی از ظرفیت کارخانجات و ارائه وام در این راستا می‌تواند کمک‌کننده باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید جدی‌تر وارد عرصه پیشگیری از اعتیاد شوند، گفت: گروه‌های مرجع که در ارتباط با مردم‌اند تاثیر بیشتری در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دارند.

این نماینده مجلس در رابطه با مسئله کمبود شادی و ارتباط آن با اعتیاد بیان داشت: وسعت دامنه شادی به مسائل فرهنگی وابسته است. وقتی جوانان از اسلام ناب محمدی فاصله گیرند به سمت شادی زیرزمین می‌روند. سست شدن اعتقادات از دلایل دیگر در این راستا بوده که دست اندکاران باید فرهنگی و آموزشی به این مساله توجه داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه باید جایگزین مناسب برای شادی‌های زیرزمین داشته باشیم، گفت: برای ارضاء شادی بین جوانان و نوجوانان باید به مبانی اسلام توجه داشت. با رعایت ضوابط اسلامی لازم است ظرفیت استفاده جوانان از شادی را بیشتر فراهم کنیم. ما دراین زمینه از نقطه مناسب فاصله داریم.

وی به لزوم تقویت مبانی دینی بین افراد جامعه و برنامه ریزی بیشتر جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و عنوان داشت: وقتی مبانی دینی مستحکم باشد. موضوع گرایش به مواد مخدر به دلیل کسب شادی به حاشیه رفته و جوانان کمتر گرفتار این بلیه شوم می‌شوند.

ابراهیمی با تاکید برلزوم حمایت بیشتر و همه جانبه از معتادان بهبودیافته خاطرنشان کرد: در این زمینه فوق العاده عقب هستیم. معتاد وقتی از هر جهت رانده شود و مورد تنفر جامعه قرارگیرد، آسیب‌های اجتماعی فردی و اجتماعی ناشی از آن دو چندان شده و لازم است تجدید نظراساسی در رابطه با خانواده معتادان و معتادان بهبودیافته انجام شود.
ارسال نظرات