رئیس سازمان بسیج رسانه تهران:

تامین منابع مالی راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم لحاظ شود

رئیس سازمان بسیج رسانه تهران، گفت: تامین منابع مالی راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم لحاظ شود.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۸۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، صالح اسکندری در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به فضای مجازی در تدوین برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی آن، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه در تحقق چشم‌انداز 20 ساله کشور تاثیر خواهد داشت چراکه این برنامه در دهه دوم این چشم‌انداز مطرح می‌شود و می‌تواند ما را به اهداف سال 1404 برساند.

وی ادامه داد: در این سیاست‌ها بخشی تحت عنوان امور فناوری اطلاعات دیده شده که سیاست‌های قید شده در آن با در نظر گرفتن واقعیت‌های داخلی و خارجی تدوین شده است که در امور مربوط به اطلاعات و ارتباطات در در پایان 5 ساله برنامه ششم در دسترس و قابل حصول هستند و این موضوع انتظار از دولت و مجلس را ایجاد می‌کند که برنامه ششم را به گونه‌ای عملیاتی به منثه ظهور برساند.

رئیس سازمان بسیج رسانه تهران همچنین گفت: یکی از نکاتی که ایشان بسیار هوشمندانه در این سیاست‌ها به آن اشاره کرده‌اند کسب جایگاه برتر منطقه در بستر شبکه ملی اطلاعات است. در اغلب کشورهایی که بحث دولت الکترونیک در آنها جا افتاد و بر بنای آن فعالیت‌های خود را سامان دادند ابتدا بر بستر شبکه ملی اطلاعات بود. البته این موضوع مستلزم راه‌اندازی این شبکه است و منابع مالی آن باید در ابتدای برنامه ششم دیده شود.

وی افزود: اتصال این شبکه به شبکه‌های همسایه و تشویق برای ایجاد شبکه بومی امکان می‌دهد که یک بلوک منطقه‌ای ایجاد کرده و ما را از مضرات شبکه‌های ارتباطی جهانی در امان می‌دارد ضمن اینکه شهروندان خود را به لحاظ نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی تامین کند.

ارسال نظرات