خبرهای داغ:
بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین(ع) همدان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب:

تغییر سبک زندگی زنان ایران اسلامی یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی است

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان در موضوع عفاف و حجاب است که هدف اصلی آن از هم گسیختگی نهاد مقدس خانواده و سست شدن پایه های اعتقادی است.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۷۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب 21 تیر ماه 94 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

زنان مسلمان ما باید بدانند که امروزحافظ سنگر ارزشهای اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب هستند. امام خامنه ای(مدظله العالی)

عفاف و حجاب نه تنها برای انسان ها محدودیت نمی آورد بلکه با حفظ شخصیت و کرامت و مصونیت زنان، زمینه های حضور فعال و رشد و بالندگی در مسیر صحیح را برای آنان در اجتماع فراهم می سازد.

همچنین با نگهداشتن حریم جامعه از آلودگی و ناپاکی، به بهداشت روانی، فردی و اجتماعی کمک خواهد کرد و هر گونه فعالیت در کانون خانواده و اجتماع را رنگ و بوی معنویت خواهد بخشید.

عفاف و حجاب تنها ویژه زنان نیست بلکه مردان نیز باید پاکدامنی و پوشش داشته باشند ولی از آن روی که زن نماد زیبایی در خلقت و شاهکار آفرینش است بیشترین تأکید بر حجاب، متوجه زنان شده است.

بدین ترتیب آثار و فواید حجاب را می توان در چهار محور فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی تقسیم نمود که از میان همه این پیامدها شاید بتوان گفت مهمترین و مؤثرترین پیامد عفاف و حجاب در بُعد خانوادگی و اجتماعی رقم می خورد.

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک روش زندگی زنان ایران اسلامی در موضوع عفاف و حجاب است که هدف اصلی آن از هم گسیختگی نهاد مقدس خانواده و سست شدن پایه های اعتقادی می باشد.

عفاف و حجاب در اسلام یک مفهوم قطعی در کلام الله است که این روزها توسط برخی افراد کم اطلاع و تأثیرپذیر از فرهنگ غرب به عنوان یک موضوع فرعی و گاهی به عنوان موضوعی غیر قطعی تلقی می شود. این در حالی است که آیات متعدد در خصوص وظایف مردان و زنان برای حفظ عفت عمومی در جامعه اسلامی نازل شده است.

اگرچه جامعه متدینین به ویژه زنان فهیم و معتقد جامعه اسلامی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پیشتازند، لکن بخش هایی از دستگاه های مختلف که توسط قانون گذار موظف به فرهنگ سازی در طرح جامع عفاف و حجاب بوده اند تاکنون نتوانسته اند به وظیفه خود در این زمینه به خوبی عمل نمایند و یا با اجرای ناقص و صوری آن بر مصائب این مسیر افزوده اند.

سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از زنان و دختران عفیف که با ترویج الگوی فاطمی(علیها السلام) در سطح بین المللی زمینه ساز بیداری اسلامی بوده و رایحه دل انگیز حریت و آزادگی زن مسلمان را در سایه عفاف و حجاب را بر مشام جان بشریت رسانده اند و ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و روز 21 تیر که روز ملی عفاف و حجاب نام گرفته و قیام خونین مردم علیه کشف حجاب در این روز اتفاق افتاده است، با پیروی از اندیشه های والای امام راحل(قدس سره) و تبعیت از فرامین امام خامنه ای(مدظلله العالی) و تجدید پیمان با شهدای والای انقلاب اسلامی، از تمامی مسئولین و دست اندرکاران طرح عفاف و حجاب و آحاد ملت شهید پرور تقاضا دارد تا با احیاء شعائر دینی و ارزش های اخلاقی و حفظ شئون جامعه اسلامی در رعایت عفاف و حجاب اهتمام ورزند و در امر ترویج امر به معروف و نهی از منکر همچنین اخلاق اسلامی و مصونیت خانوادگی و مقابله با فرهنگ بدحجابی در جامعه به این وظیفه سنگین الهی عمل نمایند.

امید است با تأسی از سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام) در اشاعه فرهنگ فاطمی کوشا باشیم. إن شاءالله

انتهای پیام/

ارسال نظرات