مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گلوگاه مطرح کرد:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است

حجت الاسلام سید محمد جواد حسینی رکاوندی در کلاس اخلاق سپاه ویژه ماه مبارک رمضان گفت : فریضه امر به معروف و نهی از منکر تحت شرایطی بر همه مردم واجب است .
کد خبر: ۸۵۳۸۸۲۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

 




 

خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه گلوگاه حجت الاسلام سید محمدجواد  حسینی رکاوندی که در کلاس اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان  در نماز خانه شهدای گمنام سپاه گلوگاه سخن می گفت با  تاکید

بررعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر برهمه واجب است منتهی یک سری شرایطی دارد که باید رعایت شود کسی که می خواهد امر به معروف و نهی ازمنکر انجام دهد باید مسائل را بلد باشد  یعنی به امری که می کند یک راهنمایی که انجام می دهد مسائل آن عمل را بلد باشد.

شرط دوم اینکه احتمال تاثیردر عملی که انجام می دهد وجود داشته باشد اگر مطمئن باشد که  عمل او ، گفتار اوهیچ تاثیری  بر افراد ندارد این فریضه الهی براو واجب نیست.

شرط سوم اینکه بداند شخص معصیت کار می خواهد آن عمل را تکرارکند اگر شخصی یک کار خطایی انجام داد و اطمیتان داری آن کار را تکرار نمی کند  واجب نیست به ایشان گفته شود. و شرط چهارم اینکه  در امر به معروف و نهی ازمنکر مفسده ای نباشد ....

حسینی رکاوندی افزود: یک وقت  است که کار یک نفر نیست و حرف یک نفر  تاثیر ندارد و اگر چند نفر باهم بروند بگویند اثرش بیشتر است در این صور ت بر جمع واجب است این کار را انجام بدهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گلوگاه با بیان حدیثی از رسول اکرم (ص) ادامه داد:  در بیان رسول اکرم است که امت من همیشه قرین خیر و سعادت هستند تا وقتی که امر به معروف و نهی از منکر کنند. یعنی امت من تا زمانی که امربه معروف و نهی از منکر بکنند در سعادت و خوشیختی هستند.

وی  رعایت نزاکت و ادب  ، شناخت موقعیت و شرایط مخاطب  و ... از دیگر شرایط این فریضه واجب الهی دانست

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها