تبیین واقعیات جنگ با پیام شهدا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سخنرانان برنامه‌های یادواره شهدا باید واقعیت جنگ را برای مردم بیان کنند و از پیام شهدا بگویند.
کد خبر: ۸۵۳۸۷۷۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در یادواره شهدای روستای «دزدک» شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه باید از کسانی‌ که برای پاسداشت و تکریم مقام شامخ شهدا چنین برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند قدردانی کنیم، اظهار کرد: با شهید صادقی و شهید شیرزاد قاسم‌نژاد از شهدای گرانقدر روستای «دزدک» شهرستان نوشهر توفیق هم‌سنگری داشتم و دیگر شهیدان را هم می‌شناختم و می‌دانم این عزیزان چگونه از جان مایه گذاشتند و رشادت کردند.

احد جاودانی افزود: اگر قرار باشد از رشادت‌های بچه‌های جبهه و جنگ بگوییم در برخی حماسه‌آفرینی‌هایشان آنچه در مورد کربلا می‌شنوید، همه آنها در دفاع مقدس و در جبهه‌ها دیده می‌شد.

وی تصریح کرد: نسل جدید در تلویزیون و پرده سینما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را می‌بینند اما سینما و تلویزیون بخش کمی از ایثار و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا را توانسته است معرفی کند و بلکه رشادت، شجاعت و ایثار آنها بسیار فراتر از این است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اگر امروز به راحتی دور هم می‌نشینیم و کنار هم هستیم، این شهدا بودند که رفتند و خون دادند و امروز وظیفه ما است که ‌چنین برنامه‌های یادواره شهدا را تدارک ببینیم و برای پاسداشت کار بزرگ‌شان، تک تک مولفه‌هایی که موجب این رشادت‌ها شد را تکریم کنیم.

وی با ذکر خاطره‌ای از برخی شهدای نوشهر و رشادت‌هایشان، خاطرنشان کرد: ایثار، گذشت، فداکاری، دوست داشتن و عشق ورزیدن به یکدیگر در بین بچه‌های جبهه وجود داشت و آنها یکدیگر را دوست داشتند و رفاقت در بین‌شان موج می‌زد و برای همدیگر از جان مایه می‌گذاشتند.

جاودانی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس از سنین مختلف زیر 14 تا 70 سال شهید داشتیم و همه اقشار از دانش‌آموز، روحانی، پیر، جوان، دانشجو و ... همه در کنار هم بودند و از شرافت و کیان اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه در مساجد و یادواره‌ها باید همواره یاد این دلیرمردان و عزیزان را زنده نگه داشته باشیم، اظهار کرد: صادقانه نسبت به آرمان‌ها و پیام شهدا صادق باشیم و با صداقت برخورد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خطاب به کسانی‌ که در یادواره‌های شهدا سخنرانی می‌کنند، یادآور شد: سخنرانان برنامه‌های این‌چنینی باید واقعیت جنگ را برای مردم بیان کنند و از پیام شهدا بگویند و از اینکه دلایل حضور شهدا در جبهه‌ها چه بود و آنها چه انتظاراتی داشتند سخن بگویند.

وی در پایان گفت: باید تمامی مؤلفه‌ها و آموزه‌هایی که از شهدا داریم را برای قشر جوان بازگو کنیم تا توفیق داشته باشیم ادامه‌دهنده راه این شهدا باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها