مغایرت پوشش بانوان کشور با فرهنگ اسلامی موجب خشم خداست

این روزها به هر یک از نهادها، ادارات دولتی و شرکت‌های نیمه خصوصی و خصوصی که مراجعه کنید، با بانوانی مواجه می‌شوید که پوشش آنها با پوشش تعریف‌شده در فرهنگ ایرانی ــ اسلامی مطابقت ندارد و مایه خشم خداوندی است.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۱۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

 



خبرگزاری بسیج مازندران، بمناسبت 21تیر ماه روز ملی حجاب و عفاف  و بررسی وضع  حجاب و عفاف در جامعه ، با مسئول بسیج طلاب سپاه کربلا مازندران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید.

حجه الاسلام والمسلمین روح الله فرخی مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه  کربلا در موضوع حجاب و عفاف ضمن بیان  مطلب بالا،در چگونگی انتخاب این روز گفت:  رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 بر سر کار آمد ؛ برای آماده ساختن زمینه‌ی کشف حجاب ، مجلس ، در ششم دی‌‌ماه 1307 قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن ، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی ، برای مردان الزامی شد .

  وی افزود: تلاش‌های رضا‌خان ، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده ، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان ، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب ، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند.

حجه الاسلام فرخی بیان کرد:  در سال 1313 رضا‌خان عازم ترکیه شد و با مشاهد‌ی تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌‌كمال‌آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ی مسلمان ترکیه اجرا کرده بود ، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته ، در راستای حجاب‌زدائی گام برداشت .

این مسئول گفت: در بهمن 1313 ، در افتتاح دانشگاه تهران ، به دختران دستور دادند که بدون حجاب به تحصیل مشغول شوند .

بسیجی فعال روحانیت سپاه استان یادآورشد:  اقدامات رضاخان در این جهت ، واکنش و مخالفت‌های مردمی را به رهبری روحانیت باعث شد که از مهم‌ترین آن‌ها ، می‌توان به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد .

وی گفت: صبح جمعه 20 تیر سال 1314، قزّاقان رضاخان برای متفرق ساختن مردم وارد عمل شدند و بی محابا به روی مردم تیراندازی کردند و در این ماجرا، حدود یک صد نفر کشته و زخمی شدند.

 امام جماعت سپاه کربلا خاطر نشان ساخت: اما مردم متفرق نگشتند و مقاومت کردند. پس از این هجوم، مردم از اطراف با ابزاری از قبیل داس، بیل و چوب و... به طرف مسجد سرازیر شدند، مسجد گوهرشاد لبریز از جمعیت گردید، روحانیان به ترتیب بر بالای منبر قرار گرفتند و به سخنرانی پرداختند.

 مسئول بسیج طلاب نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا اظهار کرد: روز شنبه 21 تیرماه در مسجد؛ شعارهای ضد سلطنت و ضد حجاب زدایی داده می شد و   وحشت مقامات دولتی را فرا گرفت، سرانجام رضاشاه دستور داد که همه را دستگیر و مجازات نمایند.

 حجه الاسلام فرخی افزود: به این ترتیب شوراي فرهنگ عمومي كشور جمهوری اسلامی ایران، سالروز قيام مردم مشهد عليه كشف حجاب را به عنوان روز عفاف و حجاب نام گذاري كرده است.

روحانیت سپاه کربلا ادامه داد: به دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اصلاح وضع عفاف و حجاب در جلسه سران سه قوه، موضوع عفاف و حجاب در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۷۶ ، اصول و مبانی و روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب   به تصویب رسید و در تاریخ چهارم تیر ماه ۱۳۸۴، به پیشنهاد شورای فرهنگی اجتماعی زنان آئین‌نامه راهبردی گسترش فرهنگ عفاف  گردید و از سوی رئیس جمهور محترم وقت به دستگاه‌ها ابلاغ گردید.

 وی ابراز داشت: ولی این روزها به هر یک از نهادها، ادارات دولتی و شرکت‌های نیمه خصوصی و خصوصی که مراجعه کنید، با بانوانی مواجه می‌شوید که پوشش آنها با پوشش تعریف‌شده در فرهنگ ایرانی ــ اسلامی مطابقت ندارد.

حجه الاسلام فرخی یاد آور شد: اینان عموماً پوشش‌هایی خاص را برگزیده‌اند که در واقع با فرهنگ عمومی جامعه اسلامی سازگار نیست ، ومتاسفانه هیچ ارده ای برای سامان بخشیدن این ناهنجاری وجود ندارد واین یا بخاطر تفکر اومانیستی در بعضی از مجریاین است که می خواهند به هر قیمتی رای دیگران را داشته باشند ویا بخاطر تفکر سکولاریستی که می خواهند حجاب و ارزشهای دینی به عنوان یک  فرهنگ  درجامعه حاکم نباشد.

 

 این مقام مسئول بیان داشت: قطعا دشمنان از این وضع خوشحالند زیرا  اعضای ناتوی فرهنگی برای رسیدن به اهداف شوم خود  و مقابله با ارزشهای اسلامی و انسانی از شیوه ها و ابزارهای  گوناگون استفاده می کنند.

وی گفت: یکی از آن ابزار ها  گسترش بی حجابی است، که با بدحجابي روابط آزاد و نامشروع جنسي در ابعاد وسيع، جامعه را فرا مي گيرد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه مازندران ادامه داد: در جامعه اي كه برهنگي در آن حاكم باشد،  به همان نسبت كانون خانواده ها سست شده و ازدواج ها به جدايي و طلاق منجر مي شود.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها