رسالت اصلی دانشگاه پرهیز از حاشیه و تولید علم است

سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران رسالت اصلی دانشگاه‌ها را تولید علم دانست و خاطرنشان کرد: محیط دانشگاه باید خارج از حاشیه‌سازی و سیاه‌نمایی باشد تا امکانات و توان مالی و علمی آن صرف توسعه و پژوهش شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۵۶۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

 

 



 

خبرگزاری بسیج مازندران، اسدالله دیوسالار دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان را بسیار مهم و تعیینکننده دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها رهنمودهایی درباره توسعه علمی و اجتماعی کشور داشته‌اند و در این جلسه هم خط مشی مناسبی را ترسیم فرمودند.

سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران گفت: وقتی دانشگاه وارد مسائل حاشیه و سیاسی می‌شود انرژی دانشجو و استاد در مسیر بیهوده‌ای هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه بودجه پژوهش دانشگاه بسیار ناچیز است، افزود: همت دانشگاهیان و اساتید ما در این وضع و نبود حمایت لازم، ستودنی است، رهبر معظم انقلاب هم تاکید بسیاری بر افزایش بودجه تحقیقاتی دانشگاه داشتند.

دیوسالار ادامه داد: سیستم جذب اساتید، دانشجو و مدیریت دانشگاه پیام نور باید الگویی باشد برای سایر دانشگاه‌ها تا دانشجو ما از جریان توسعه علم منحرف نشود.

وی با بیان اینکه سیستم بومی‌گزینی و آموزش یکپارچه دانشگاه پیام نور نقطه قوتی است، بیان کرد: سیستم آمورشی دانشگاه سبب شد تا کمترین انحراف از درس و توسعه علمی را چه در اساتید و چه در دانشجو پیام نور داشته باشد تا آنجا که موفق به كسب رتبه دوم آسيا و رتبه ششم جهان در ميان دانشگاه‌های باز و از راه دور و كسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه‌های ايران شد.

سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه اساتید و هیئت علمی دانشگاه پیام نور به‌واسطه عبور از فیلترهای متعدد و گزینش شدن، گفت: وقتی دانشگاه وارد مسائل حاشیه و سیاسی می‌شود انرژی دانشجو و استاد در مسیر بیهوده‌ای هدر می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها