در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی مطرح شد:

انتقاد حجت الاسلام مدرسی از اجرا نشدن قانون حمایت از آمران به معروف

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب فراموش شده اظهار کرد: باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساس باشیم؛ قانون حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر اجمالی در مجلس بررسی و با گذر از مراحلی به تایید شورای نگهبان رسید، اما متأسفانه هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۹۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب فراموش شده اظهار کرد: باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساس باشیم؛ قانون حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر اجمالی در مجلس بررسی و با گذر از مراحلی به تایید شورای نگهبان رسید اما متأسفانه هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار بسیج از روابط عمومی ناحیه ثارلله یزد: حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه روستای محمد آباد با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب فراموش شده اظهار کرد: باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساس باشیم؛ قانون حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر اجمالی در مجلس به تصویب  و با گذر از مراحلی به  تایید شورای نگهبان رسید، اما متأسفانه هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.

وی با اشاره به ارجاع این قانون به هیئت عالی حل اختلاف قوا گفت: با وجود اینکه برای تصویب چنین قانونی مردم و شخصیت‌های مختلف با امضای طومار به نمایندگان فشار آورند و با این مطالبات عمومی این قانون به تصویب رسید، اما این نشان از مظلومیت امر به معروف و نهی از منکر است که هنوز این قانون اجرا نشده است و به این هیئت ارجاع داده شده است.
امام جمعه بخش مرکزی افزود: یکی از مصادیق مظلومیت امر به معروف ونهی از منکر این است که در ماه مبارک رمضان، روزه خواری در ملأ عام انجام می‌شود و هیچ کس نیز در اعتراض به این افراد قد علم نمی‌کند در صورتی که مردم باید بیش از مسئولان نسبت به این واجبات حساسیت نشان دهند و این قانونی که در مجلس به تصویب رسیده است نیز باید اجرا شود. 
حجت الاسلام مدرسی همچنین با اشاره به روز قدس یادآور شد: همه در روز قدس در راهپیمایی حضور پیدا خواهیم کرد و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود از رژیم اشغالگر قدس را نشان خواهیم داد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری حضور تکفیر‌ی‌ها و به راه انداختن جنگ و خونریزی را جهت غافل شدن مردم از مسئله اصلی و جریان اشغالگری قدس دانست و افزود:  فلسطین به عنوان قطعه‌ای از سرزمین اسلامی مورد تهاجم کفار قرار گرفته است و همه ما و مذاهب اسلامی، زن و مرد باید بر اساس نظر فقهای اسلامی در صحنه حاضر شویم و از آن دفاع و پاسداری کنیم.   
این خطیب توانا ادامه داد: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین وجود گروه‌های تکفیری تنها برای به تحلیل بردن نیروهای اسلامی، ایجاد اختلاف بین مسلمانان، از بین بردن قوای درونی آن‌ها و مشغول کردن جامعه اسلامی به خود است و ما از این جهت باید حضور پرشوری در راهپیمایی روز قدس داشته باشیم و وحدت مسلمانان را یادآور شویم.

حجت الاسلام مدرسی همچنین با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی و به شهادت رسیدن تمام سرنشینان آن گفت: امریکایی‌ها که خود را مدعی رعایت حقوق بشر می‌دانند در واقع نابود کننده حقوق بشرند و جز کشت و کشتار و جنایت در اکثر کشورها کاری نکرده‌اند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار