خبرهای داغ:
استاد اخلاق حوزه و دانشگاه:

انسان با عدالت و حق به کمال می‌رسد

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر موجودی با هدف در نظام عالم آفریده شده است، گفت: انسان با عدالت و حق به کمال می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۰۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله محمدی‌قائینی در جمع کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) درسلسله مباحث تفسیر سوره تغابن بیان داشت: خداوند بر هر کاری قادر و قدرتمند بوده و قدرت حقیقی ازآن خداوند است.

وی با بیان اینکه همه چیز دست خداوند است و او می‌تواند امور ثابت و ساکن را روان و متغیر کند، افزود: آتش به اراده خدا می‌سوزاند و اگر نخواهد نمی سوزاند.قفل به اراده خدا قفل می‌کند و اگراراده او نباشد قفل کاره‌ای نیست مانند داستان زلیخا که همه قفل ها به اراده خدا باز شدند.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه بیان داشت: هر چزی به اذن خداوند انجام می‌شود، با آب می‌تواند بسوزاند و با آتش نسوزاند و خلقت از مصادیق قدرت وسلطه اوست.

وی ادامه داد: خداوند بر حسب تشریح انسانها را آزاد کرد، ایمان وکفر در مقام تشریح است و تکوینی نیست اگر می‌خواست همه را با ایمان می آفرید اما خداوند انسان را موجود مختاری آفرید و هدایت کرد بعضی‌ها شاکرند و برخی کفر می‌ورزند.

محمدی‌قائینی بیان داشت: خداوند به اعمال انسان‌ها آگاه است و اعمال انسان‌ها و ذهن و اندیشه آنان را می‌داند، خداوند بصیر است یعنی احاطه و سلطه علمی دار و بر همه چیز آگاه است.

وی با بیان اینکه حق یعنی با محتوا و با معنا و باطل یعنی پوچ و توخالی گفت: خداوند می‌فرماید آسمان و زمین را به حق آفریده‌ایم و چون می‌خواهد موجودات به هدف و کمال برسند، تمام موجودات عالم نیز به حق آفریده شده‌اند و هر موجودی هدفی دارد که در نظام عالم آفریده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان با عدالت و حق به کمال می‌رسد، خاطرنشان کرد: خداوند انسان را با خلقت کامل و لازم و مجهز و با تمام تجهیزات که مورد نیاز اوست آفریده و انسان را صورتگری کرده وهمه چیز به او داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات