خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار همدان خبر داد

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس همدان خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این دوره در بهمن ماه سال 94 همراه با معرفی و اهدای جوایز ارزنده به بهترین آثار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۴۲۴۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی ظفری ضمن گرامیداشت یاد و نام 8 هزار شهید استان، آن‌ها را الگوی مناسبی برای تمام دوران دانست و اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان ارزشی بالا و اجری زیاد نزد پروردگار متعال دارد.

وی بیان کرد: در راستای پیروی از فرامین ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در جمع آوری خاطرات یک نهضت خاطره نویسی باید صورت پذیرد»، این اداره‌کل در پنج سال متوالی اقدام به برگزاری جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس کرده است.

سردار ظفری از تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس همدان خبر داد و تصریح کرد: پنجمین دوره از جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس از سال 1393 آغاز شده و مراسم پایانی و اختتامیه این دوره در بهمن ماه سال 94 همراه با معرفی و اهدای جوایز ارزنده به بهترین آثار برگزار می‌شود.

وی افزود: دبیر علمی جشنواره سردار حمید حسام و داوران جشنواره نیز علاوه بر سردار حسام، بهناز ضرابی زاده و محسن صیفی کار از نویسندگان شاخص استان همدان هستند.

ظفری گفت: فراخوان این جشنواره در دو بخش جبهه و پشت جبهه و در 12 موضوع شامل خاطرات تیزپروازان نیروی هوایی و دلاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرات رزمندگان کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری، خاطرات جهادگران در جبهه ها، خاطرات ستاد پشتیبانی جبهه‌ها و کمک‌های مردمی، بمباران شهرها، خاطرات روحانیون در جبهه ها، روحانیون در جبهه‌ها، خاطرات( سپاهیان، بسیجیان، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم آنان)، اعزام به جبهه و صحنه‌های نبرد، لحظه‌های ایثار، شجاعت و شهادت، معنویت در جبهه و شوخ طبعی‌ها و خاطرات فرماندهان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره، عنوان کرد: در خاطرات باید زمان، مکان و راوی خاطره مشخص شده باشد، خاطرات نباید قبلا در کتابی به چاپ رسیده باشد، نقل خاطره از فرد دیگر با ذکر مشخصات صاحب اصلی خاطره مورد قبول است، خاطرات در برگه A4 و با خط خوانا نوشته شود و محدودیتی در نوشتن تعداد خاطرات نیست.

علاقمندان به شرکت در پنجمین جشنواره ی استانی خاطره نویسی دفاع مقدس می توانند خاطرات خود را در قالب مکتوب، صوتی و تصویری به دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی همدان، بلوار بعثت، مابین خیابان های هنرستان و شکریه شماره 302 (اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان) ارسال و یا با شماره تماس‌های 38279000 و 38256636 تماس بگیرند و یا آثار مکتوب، صوتی و تصویری خود را به نشانی اینترنتی sajed.hamedan@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات