​به مناسبت وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س):

نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی توسط حوزه خدیجه الکبری(س) میبد

همزمان با وفات حضرت خدیجه الکبری(س)نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی آن حضرت توسط حوزه مقاومت خدیجه الکبری(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۴۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،​در این نشست حجت الاسلام شیخ مرتضی دهقانی پیرامون شخصیت حضرت خدیجه الکبری(س) در جوار گلزار شهدای فیروزآباد مطالبی را در جمع خواهران یاد آور شد.

شیخ مرتضی دهقانی ضمن اشاره به فرازی از دعای ندبه عنوان نمود که در این دعا از حضرت خدیجه (س) تعبیر خدیجه الغراء شده است که به معنی پیشانی سفید ونورانی است و برای ما درس است که برای همدیگر احترام وارزش قائل شویم واشاره نمود که ائمه خیلی به مادرشان حضرت خدیجه (س)احترام می گذاشتند.

این کارشناس مذهبی  با اشاره به حدیثی از کتاب صحیح بخاری از اهل سنت عنوان نمودند که پیامبر حضرت خدیجه(س) را زیباترین زنها می دانستند وفرمودند که خداوند متعال 2 نفر را در عالم به به زیباترین وجه خلق نموده است  که آن دونفر حضرت یوسف (س) وحضرت امام حسن مجتبی(ع) می باشد که امام حسن (ع) در حدیثی فرمودند که من زیبایی خودم را از حضرت خدیجه (س) به ارث بردم .

حجت الاسلام دهقانی در ادامه حضرت خدیجه(س) را کاملترین زنان از نظر عقل،عفیف ترین وبا حیا ترین زنها  در زمان خود و ثروتمند ترین زنها در میان قریش
​ دانستند ​
 و
​اضافه نمودند که حضرت خدیجه(س)​
 نخستین بانویی هستند که به اسلام گرویدند و در راه دفاع از 
​اسلام 
 نیز مال، جان و آبروی خودشان هزینه کردند وایشان نه تنها برای زنها بلکه برای تمامی افراد جامعه 
به عنوان الگوی کامل می باشند.

وی خاطر نشان کرد که خديجه كبرى(س) به خاطر مقام و منزلتى كه در اسلام به دست آورده بود، مورد لطف و عنايت مخصوص پروردگار جهانيان قرار گرفت
​؛
به همين جهت روزى جبرئيل امين به محضر پيامبر اكرم(ص) شرفياب شد و گفت: اى محمد! سلام خدا را به همسرت خديجه برسان. 
شیخ مرتضی دهقانی در ادامه  افزود حضرت خديجه (س) در ايام همسرى با حضرت محمد (ص) از احترام ويژه رسول‏ خدا(ص) برخوردار بود و پيامبر(ص) نيز همسرى مهربان و وفادار براى او بود. آن حضرت پس از وفات خديجه (س) همواره از او به نيكى ياد می‏كرد وحتی خیلی برای دوستان حضرت خدیجه (س) احترام قائل بود.
حجت السلام دهقانی در پایان ضمن اشاره به نام حضرت خدیجه یاد آوری نمود که 
​نام
 خدیجه
​ ​
د
​رمیان نسل جدید خیلی کم شده است واین نشان دهنده رسوخ فرهنگ غرب در میان ماشیعیان است.
 وی همچنین گفت :من به خانواده هایی که از خداوند طلب فرزند واولاد می کنند میخواهم که متوسل به حضرت خدیجه(س) شوند واز خداوند بخواهند که اولادی به آنها بدهند ونام اورا خدیجه بگذارند واگر پسر بود چون حضرت خدیجه (س) به اسم محمد(س)احترام می گذاشت نام فرزند پسر خود را محمد بگذارند. 
ارسال نظرات